قلب مصنوعی به 7 بیمار در بیمارستان قلب شهید رجایی جان بخشید

پیوند قلب باعث نجات یافتن بیماران زیادی می شود.

به گزارش رکنا، فریدون نوحی، روز جمعه در آئین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی، به تشریح دستاوردها و خدمات صورت گرفته برای بیماران قلبی در کشور پرداخت.

فریدون نوحی رییس بیمارستان قلب شهید رجایی نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان قطب قلب و عروق کشور است. در حال حاضر ۱۶ رشته تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ و کارشناسی ارشد در این بیمارستان آموزش می‌بینند. در حال حاضر این بیمارستان با ۶۵۰ تخت مشغول به کار است. نصف این بیمارستان، بخش‌های ویژه است و بیش از ۳۰۰ تخت آی سی یو و سی سی یو داریم. در سال ۱۳۹۸ تعداد بیماران بستری ما ۲۴ هزار نفر بودند و در سال ۱۳۹۹ این تعداد به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب این بیمارستان ۴ اتاق عمل داشت و در حال حاضر ۱۳ اتاق عمل داریم. سال گذشته ۳۰ پیوند قلب در کودکان داشتیم. تاکنون ۷ قلب مصنوعی در این بیمارستان کار گذاشته شده است. قلب مصنوعی بسیار گران است و ۳ مورد آن در هفته گذشته انجام شده است.

نوحی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ درگیر بودیم. البته بیمار مستقیم کووید ۱۹ در این بیمارستان پذیرش نشده است. دو هزار و ۲۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری شدند.

گفتنی است در بیستمین «پویش ره سلامت» پاویون دستیاران خانم، پنجمین بخش ویژه کودکان با ظرفیت ۹ تخت، گسترش تخت‌های ویژه آی سی یو جراحی قلب با ۵ تخت، بخش مراقبت‌های ویژه قلبی سی سی یو با ۱۱ تخت، بخش دندان پزشکی و دندان سازی با ۶ یونیت برای بیماران قلبی، افتتاح PET-CT، افتتاح سی تی اسکن ۳۲ اسلایس، افتتاح پروژه اورژانس سرپایی و تحت نظر به همراه محل اسکان همراهان، افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه E با ۲۱ تخت و داروخانه سرپایی با هزینه ۵۲ میلیارد تومان در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران به دستور وزیر بهداشت افتتاح شد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟