این افراد کمتر در تهران به کرونا مبتلا می شوند !

به گزارش رکنا،دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه هیچ لزومی ندارد که کسی بداند کرونای انگلیسی گرفته یا کرونای غیر انگلیسی گفت: روش های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی مانند کرونای معمولی است، فقط اینکه فرم های شدید نوع بریتانیایی بیشتر است که باز در مدیریت درمان آن تفاوتی ندارد.
وی افزود: هنوز کرونا دارو و درمان مشخصی ندارد و ما برای مبتلایان به ویروس جهش یافته هم همچنان از داروهای پروتکل درمانی چون رمدسیور استفاده می کنیم.
عضو کمیته علمی کرونا تأکید کرد: مردم برای محافظت از خود در برابر ویروس انگلیسی باید بیشتر خود را در برابر ویروس محافظت کنند و نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست و زدن ماسک از خانه تا خانه ، پرهیز از دورهمی ها و نرفتن به سفرهای غیر ضروری بیشتر احتیاط کنند.
مردانی در رابطه با مدت زمان ناقل بودن افراد مبتلا به کرونای انگلیسی گفت: در خصوص اینکه مدت زمان ناقل بودن افراد در کرونای انگلیسی بیشتر است یا نه هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد و برخی از اخباری که در مورد نوع جهش یافته کرونا در فضای مجازی آمده خیلی دقیق و علمی نیست.
وی اظهار داشت: برخی از همکاران ما موارد تک گیر از کرونای انگلیسی در کودکان را هم دیده اند مثلا طبق گزارشات در استان خوزستان دو تن از کودکان مبتلا به کرونای جهش یافته فوت شده اند.
این متخصص عفونی زدن دو ماسک را برای محافظت در برابر کرونا بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: زدن دو ماسک که شامل یک ماسک سفید و یک ماسک پارچه ای می شود خصوصا در اماکن شلوغ مانند مترو و بی آرتی بسیار مفید است و 96 درصد امکان ابتلا را کم می کند.
وی اضافه کرد: تحقیقات علمی نشان داده افرادی که عینک دارند، حتما از عینک خود استفاده کنند زیرا زدن عینک 30 درصد افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت می کند.
عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه هنوز در کمیته کشوری در مورد رنگ بندی شهرها به منظور مسافرت مردم صحبتی نشده است، گفت: با توجه به اینکه در ماه اسفند هستیم و نزدیک عید نوروز ، مردم نباید شرایط را عادی بدانند و فقط خریدهای ضروری را انجام دهند. مثلا اینکه برای خرید یک وسیله به چندین مغازه و مرکز خرید بروند، اصلا درست نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟