دکتر محرز از جزئیات جدول واکسیناسیون کرونا در ایران گفت / انتقاد از مافیای واکسن کرونا

کرونا باعث درگیری های روانی و جسمی متعددی در افراد شده است. مردم می توانند با آگاهی بیشتر نسبت به زمان واکسیناسیون کرونا و یا اخبار مربوط به این بیماری از آرامش و نظم ذهنی خوبی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در تعدادی از کشورها برای واکسیناسیون کرونا جدول و برنامه ریزی های دقیقی طراحی کرده اند. این اقدام موجب آرامش و نظم روانی مردم در دوران شیوع کرونا شده است. به نظر می رسد اگرچنانچه زودتر به میزان بیشتری از واکسن کرونا دست پیدا کنیم و تولید واکسن داخلی کرونا در کشور ما انجام شود می توانیم برنامه ریزی دقیقی در این مورد انجام دهیم و ما هم جدول واکسیناسیون کرونا به جامعه ارائه و آرامش و نظم به فضا بدهیم.

کمبود واکسن علت برنامه ریزی نامنظم در واکسیناسیون کرونا

دکتر مینو محرز در مورد اینکه چرا توجه به آرامش روانی جامعه در دوره کرونا از سوی ستادهای مبارزه با این ویروس کمرنگ است در حالیکه می شود با یک برنامه ریزی مناسب به مردم اطلاعات کافی از زمان آغاز تا پایان واکسیناسیون داد  اظهار داشت: بسیاری از کشورهایی که اکنون واکسن کرونا تولید می کنند یا آن را خریده اند، برنامه ریزی کرده و زمان واکسیناسیون شان را به مردم خود اعلام کرده اند. در کشور ما نیز واکسن تولیدی مان بین 2 الی 3 ماه دیگر آزمایشات نهایی اش انجام می شود، این درحالی است که تهیه واکسن کرونا در شرایط کنونی کاری دشوار است، زیرا کارخانه هایی که واکسن تولید می کنند با تقاضای زیادی نسبت به تولیدشان مواجه اند. بنابراین بسیاری از کشورها واکسن چندانی ندارند که بخواهند برنامه ریزی دقیقی برای اجرای واکسیناسیون شان داشته باشند.

سازمان جهانی بهداشت برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون راهکار ایجاد کرده اما مافیا نمی پذیرند!

محرز در مورد تهیه واکسن کرونا ابراز داشت: اکنون تعدادی از کشورهایی که برای واکسیناسیون شان برنامه ریزی کرده اند، هم تحریم نیستند و هم از قبل خرید واکسن را رزرو کرده اند. همچنین در بسیاری از کشورهای دنیا روندی که ما در حال تهیه و خرید واکسن را طی می کنیم اجرا می کنند.

عضو ستاد مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به پاندومی بودن کرونا چرا شرایط تجارت دارویی در تولید واکسن کرونا در دنیا حاکم است؟ درحالیکه می شود با همدلی بیشتر داروسازان و پژوهشگران این عرصه به واکسیناسیون جهانی در برابر کرونا سرعت بخشید و حتی فرمول ساخت واکسن های موثر در اختیار کشورهای مختلف قرار گیرد  گفت: متاسفانه در مورد کووید 19 این موضوع مطرح شده است. اکنون سازمان جهانی بهداشت امکانی ایجاد کرده تا پولی برای تهیه واکسن کرونا برای همه مردم دنیا جمع آوری شود و واکسن ها را بین آن ها تقسیم کنند، خوشبختانه تعداد زیادی از کشورها نیز در این موضوع کمک کرده اند. این طرح به گونه ای طراحی شده که فقط کشورهای ثروتمند و تولید کننده واکسن کرونا از دریافت واکسن کرونا بهره مند نشوند، زیرا مسئله کرونا مشکلی جهانی است.

در طول دوران طبابتم با مافیای دارویی کنونی مواجه نشدم

مینو محرز با ابراز تاسف از شرایط مافیایی در حوزه واکسن کرونا در جهان گفت: متاسفانه شرایط مافیایی در حوزه دارو و واکسن کرونا در جهان در جریان است و اینجانب هیچ گاه در مدتی که مشغول به طبابت بودم با چنین وضعیتی مواجه نشدم. با این حال شرایط اینگونه است و کاری نمی توان کرد. لازم به ذکر است که مردم نباید فکر کنند با دریافت واکسن کرونا همه چیز تمام می شود، زیرا باید همه نقاط دنیا واکسینه شوند تا کرونا به اتمام برسد. مردم عزیز باید تا زمانی که به واکسن کرونا دسترسی پیدا می کنیم پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

سیستم بهداشت و درمان ما فقط منتظر دریافت واکسن کروناست

محرز در مورد زمانبندی احتمالی  واکسینه شدن مردم ایران علیه کرونا اظهار داشت: سیستم ما برای تزریق واکسن کرونا سیستم خوبی است. کشور ما تجربه ریشه کن کردن سرخک و سرخچه را با واکسن را داشته است، در این تجارب همه بسیج شدند و کمک کردند. علاوه بر این ها سیستم بهداشت و درمان ما نیز کاملاً آماده است تا به محض اینکه واکسن به آن ها رسید، بین افراد توزیع و آن را تزریق کنند. بنابراین فقط کافی است که واکسنی در اختیار داشته باشیم تا به همه افراد تزریق کنیم. اکنون سیستم واکسیناسیون کرونا در آمریکا بسیار بد عمل کرده است، در حالی که سیستم بهداشتی ما چنین حالتی ندارد و فقط منتظر واکسن کروناست. در کانادا و انگلیس که سیستم طب ملی دارند، پزشکان عمومی شان در همه محله ها دارو را در یک مرکز پخش می کنند و مردم در آن جا دارو تهیه می کنند.

کرونای آفریقایی در ایران دیده نشده است

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: اگر واکسن کرونا در کشورمان به میزان لازم تهیه شود و به تولید انبوه برسد، با تجاربی که در گذشته کسب کردیم، می توانیم واکسیناسیون کرونا را با موفقیت اجرا کنیم.

محرز در مورد ورود کرونای آفریقایی به ایران، انواع کروناهای آفریقایی، برزیلی، ژاپنی و... و تاثیر گذار نبودن واکسن های تولید شده روی کرونای آفریقایی ابراز داشت: تا کنون ویروس کرونای آفریقایی در ایران دیده نشده است، این ویروس نوعی ویروس جهش یافته از کروناست که همزمان از ویروس انگلیسی و کالیفرنیایی گرفته شده و مدتی لس آنجلس آمریکا را به شدت درگیر کرده بود. در پایان باید توجه داشت که واکسیناسیون کرونا می تواند وضعیتی را ایجاد کند که اگر فردی به کرونا مبتلا شد هم با عوارض خفیف تری روبرو شود.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟