محسن هاشمی: اعضای شورای شهر معانی کلمات را اشتباه کردند

شهر فروشی در شورای شهر تهران دوباره مطرح شد و برخی معتقد بودند شهرفروشی می شود و محسن هاشمی معتقد بود که همکارانش در پارلمان شهر پایتخت معانی الفاظ و کلمات را اشتباه کرده اند.

به گزارش رکنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تصویب اعضای شورا بودجه شهرداری تهران در بخش درآمدی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران، درباره تصویب لایحه درآمدی بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: پیشنهادات اعضای شورا در این خصوص بررسی و در نهایت ۴۸ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان بودجه تصویب شد.

هاشمی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه کاهش هزار میلیارد تومانی بخش درآمدی را پیشنهاد کرد که بعد از بحث در صحن شورا، بودجه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درآمدی کاهش پیدا کرد.

وی درباره روند بررسی بودجه گفت: بعد از تصویب تبصره های بودجه در کمیسیون تلفیق، سه شنبه در صحن شورا ادامه لایحه بودجه بررسی می‌شود.

اصلاحیه بودجه ۹۹ در حوزه حمل و نقل به شورا می آید

رییس شورای اسلامی شهر تهران به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر و شهردار تهران نیز اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی جلسه هم اندیشی مشکل حمل و نقل عمومی شهر تهران بود.

وی افزود: تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در شهر تهران به دلیل شرایط کرونایی تقریباً به یک سوم کاهش یافته و همچنین درآمد اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاشی برای جبران این کمبود نقدینگی نشده بود و در بودجه نیز شهرداری در این خصوص دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که پیروز حناچی شهردار تهران اصلاحیه ای را به شورای شهر ارائه کند تا مشکل حمل و نقل عمومی و پرداخت به بخش خصوصی رفع شود.

به گفته هاشمی در این جلسه درباره دولت صحبت شد که چرا موضوع حمل و نقل عمومی تهران را برغم اینکه اهمیت لفظی به آن می دهند و مصوبات زیادی روی کاغذ دارند، عملیاتی نمی‌کنند.

وی گفت: امیدوارم که موضوع حمل و نقل عمومی تهران در دولت، حداقل در اواخر سال و یا ابتدای سال آینده عملیاتی شود چرا موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه تقریباً بیش از نصف اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی تهران بخش خصوصی است و وقتی نمی تواند درآمد کافی داشته باشند اتوبوس را فعال نگه نمی دارد، گفت: در این صورت اتوبوس ها را به میدان نمی آورند و از پنج هزار اتوبوس تنها ۲ هزار اتوبوس فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در این صورت تراکم مسافران بالا می رود و مردم صدمه می بینند که برای جلوگیری از صدمه دیدن مردم باید اصلاحیه بودجه به شورا بیاید.

خارج از طرح تفصیلی تراکم داده نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سخنان حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران که گفته بود، شهر فروشی به شکل دیگری در حال انجام است، گفت: اعضا تراکم پایه و مازاد تراکم را با شهر فروشی اشتباه گرفته بودند و فکر می‌کردند که فروش تراکم است.

به گفته وی، این در حالی است که ما خارج از طرح تفصیلی که قانون فعلی است و در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است، هیچ تراکم فروشی دیگری نداریم.

هاشمی تاکید کرد که هر تغییر کاربری و افزایش تراکم حتما باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود.

وی با بیان اینکه دو عنصر مهم در این دوره وجود دارد، گفت: کم کردن هزینه های شهر که برغم تراکم ۳۰۰ درصدی، بودجه ۹۰ درصد افزایش داشت، نشان دهنده کاهش هزینه های شهر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟