تهران در بودجه بهداشت و درمان رتبه 29 را کسب کرد / یک و نیم میلیون افغانستانی در پایتخت

به گزارش رکنا، عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران با تایید رتبه ۲۹ استان تهران در بودجه بهداشت و درمان، ما به ازاء هر نفر در حدود ۸۰ هزار تومان، اظهار داشت: استان تهران با گستردگی تراکم جمعیت با دیگر استان‌های کشور فرق دارد. تراکم جمعیت بالا موجب شده در بسیاری از سرانه ها مثل بهداشت و درمان، ترافیک و ورزش با مشکلات عدیده ای روبرو باشیم.

وی ادامه داد: زیر ساخت‌های استان تهران بیش از این ظرفیت بارگذاری و گنجایش جمعیت را ندارد. با کمال تاسف باید گفت که مهاجرت به استان تهران همچنان استمرار دارد. حدود یک میلیون و نیم نفر از اتباع خارجی در استان تهران زندگی می‌کنند که در بسیاری از رقم‌های ما نیامده‌اند اما در لیست هزینه‌های استان تهران قرار دارند. این اتباع خارجی مثل شهروندان ما هستند و همچنان از سرانه استان تهران استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به نقش مهم سازمان مدیریت در توزیع سرانه‌ها و اعتبارات، گفت: انتظار ما این است که عوارض پرداختی ساکنان استان تهران به صورت عادلانه بین آنها تقسیم شود و در این رابطه استاندار تهران تمام تلاش خود را در واقعی تر کردن بودجه سهم این استان انجام می دهد.

چراغعلی در خصوص انتقال برخی وزارتخانه‌ها به خارج از استان تهران، اظهار داشت: در این مورد هنوز صحبتی با من انجام نشده و سوابقی در اسناد ما نیست؛ ممکن است این موضوعات در بحث تئوری باشد تا در آینده عملی شود.

وی معماری و ساخت و سازهای شهر تهران را نگران کننده خواند و خاطر نشان کرد: این مشکل از دغدغه‌های مهم ماست. ساخت و سازهای غیرمجاز شانه به شانه ساخت و سازهای قانونی پیش می‌رود و چون وسعت استان زیاد است، علیرغم تخریب و برخورد بسیار، این سازه‌ها باز هم به صورت غیر اصولی ساخته می‌شوند. ریزدانگی، ناپایداری و استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازهای غیرقانونی بسیار نگران کننده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: قانونگذار برای ساخت و سازها حد مشخص کرده است.در حوزه شهرها و حریم شهرها شهرداران موظف به نظارت هستند. در خارج از حریم شهرها این وظیفه از استانداری به بخشداران تفویض اختیار شده است و در روستاها این مسئولیت بر عهده دهیاران است.

چراغعلی با ذکر این نکته که ما هم نمی‌خواهیم سرمایه‌های ملی را تخریب کنیم، گفت: در جاهای دوردست افرادی ساخت و ساز می‌کنند که حکم تخریب هم برای آنها گرفته شده است. مردم در جلوگیری از این ساخت و سازها نقش کلیدی دارند و باید از مصالح استاندارد استفاده کرده و به طور کلی در چهارچوب قوانین حرکت کنند.

وی اضافه کرد: اشخاص سودجویی هم در این بین حضور دارند که قطعه زمین کشاورزی را به صورت شبانه تقسیم و دیوارکشی می‌کنند و به قیمت چند ده برابر می‌فروشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: طرح مسکن اقدام ملی در اولویت‌های دولت است و سعی داریم با این روند به اقشار نیازمند کمک کنیم. این کار خارج از نوبت انجام می‌شود. وزارت راه و شهرسازی از این افراد ثبت نام می‌کند؛ متقاضیان باید با پذیرش شروط در سایت وزارت مسکن و شهرسازی ثبت نام کنند. من هم به عنوان مسئول کمیسیون ماده ۵ به این افراد تحت هر شرایطی کمک می‌کنم.

چراغعلی درباره نظارت بر اجاره بها و فروش مسکن در استان تهران، گفت: وزارت مسکن، راه و شهرسازی پیگیر این امور است؛ اگرچه سونامی گرانی طی دو سال اخیر تمامی استان‌ها به ویژه استان تهران را درگیر کرده است که عوامل مختلفی در ایجاد آن دخیل بوده اند. ما در کنار این وزارتخانه هستیم به عنوان مثال جلسه‌ای با روسای کارخانه های سیمان برای تولید بیشتر با قیمت کمتر برای ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی برگزار کردیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟