گرمدره در مسیر تبدیل شدن به شهر دوستدار معلولین؛

معلولان شهروندانی هستند که به زیرساخت های شهری خاص خود نیاز دارند.

به گزارش رکنا، طی جلسه‌ای که با حضور اعضاء هیئت مدیره جامعه معلولین گرمدره و منفردزاده، معاون عمران شهرداری گرمدره در دفتر واحد عمران شهرداری برگزار شد، موضوعات و دغدغه‌های شهروندان دارای معلولیت مطرح گردید که با توجه به نگاه ویژه‌ شهردار و معاونت عمرانی مقرر شد طی فرآیندی آموزش مدیران، کارکنان، ناظران و پیمانکاران شهرداری به صورت پودمانهای مورد تایید، تعریف و در اولین فرصت طی تفاهم نامه‌ای فی‌مابین جامعه‌ معلولین گرمدره و شهرداری منعقد گردد.

در این جلسه شرکت کنندگان ضمن تشکر از نگاه ویژه دادخواه، شهردار گرمدره به موضوع دسترس‌پذیری و اهتمام ویژه ایشان در همکاری و اجرای قوانین الزام آور و ضوابط و مقررات مناسب سازی فضاهای شهری ،ابراز امیدواری کردند با تلاش و همکاری فعالان و دلسوزان در حوزه افراد دارای معلولیت گام های موثری در این راستا برداشته شود.

منفردزاده نیز ضمن استقبال از همکاری فعالان و انجمن های مردمی با اشاره به عدم مناسب سازی بسیاری از معابر برای تردد اقشار دارای معلولیت و سالمندان بر اجرای قوانین مرتبط با موضوع مناسب سازی، تاکید نمودند.

در این دیدار طرفین بر اهمیت موضوع مناسب سازی و دسترس‌پذیری تاکید کرده و خاطر نشان کردند مناسب سازی معابر اماکن و مراکز شهری نه تنها مطلوب شهروندان دارای معلولیت است بلکه جانبازان، سالمندان، کودکان، مادران باردار و کالسکه به دست نیز از عبور و مرور سلامت و مطمئن برخوردار خواهند بود.

امید است به واسطه‌ نشست های اینگونه و تشریک مساعی و همچنین علاقمندی شهردار و معاونین ایشان به زودی شاهد تغییرات مطلوب به نفع شهروندان دارای معلولیت بوده و گرمدره به الگویی برای مناسب سازی در سطح کشور تبدیل گرددآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟