پرونده 140 شهید مدافع سلامت تایید شد

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اعلام کرد تاکنون پرونده 140 شهید مدافع سلامت تایید شده است .

به گزارش رکنا ، تقوی نژاد گفت: پرونده ٢۶٠ شهدای مدافع سلامت تاکنون در کمیته ملی مطرح شده و پرونده ١۴٠ شهید مدافع سلامت تاکنون تایید شده است.

سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت امشب ۲۶ بهمن ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا و راهکار‌های مقابله با آن پرداخت.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه کمتر بیمارستانی در سراسر کشور داریم که دچار نقصان برای تامین اکسیژن ساز باشد گفت: اکسیژن در بهبود بیماران حرف اول را می‌زند، در این مدت منابع زیادی نداشتیم لذا منابع ما محدود بود.

او با اشاره به اینکه خیلی از کشور‌ها درصد بالایی از سود ناخالص داخلی خودشان را به کرونا اختصاص داده‌اند گفت: منابعی که اختصاص یافته منابع اندکی است و نسبت به کار‌هایی که انجام شده کم است، در بحث تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، رئیس جمهور از مقام معظم رهبری خواهش کرده اند تا در این زمینه دستور بدهند، بلافاصله این دستور صادر شده و یک میلیارد دلار به صورت ارزی از طرف صندوق توسعه ملی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزیر در آن اوایل نظرشان بر این بود که ۱۵ بسته را تعریف کرده اند افزود: این بسته‌ها شامل تأمین لوازم حفاظت فردی، تامین ونتیلاتور و تجهیزات دیگر بیمارستانی بود، درآمد بیمارستان‌ها تا حدود ۴۰ و گاهی ۵۰ درصد در ایام کرونا کاهش پیدا کرده، زیرا مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شده است و بسیاری از عمل‌های سرپایی را مردم مراجعه نکرده اند، لذا این درآمد‌ها باید از جایی تامین می‌شد، این پول را عمدتاً در جا‌هایی برداشتیم که لازم بود لذا برای پرسنل سرمایه‌گذاری کردیم و همچنین از طریق این پول امکانات تامین شد.

او ادامه داد: در طی این مدتی که منابع در اختیار ما قرار گرفته کمتر از ۷۰۰ میلیون یورو در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، در حکم مقام معظم رهبری برای بیمه بیکاری هم صراحتی صورت گرفته است ممکن است بخشی در آنجا مصرف شده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 661535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟