ساماندهی دستفروشان شب عید قبل از رسیدن به تهران

دستفروشان بیشترین فروش خود را در شب عید می دیدند اما سال گذشته این قشر نتوانستند فعالیت کنند و لقمه نانی حلال بر سر سفره خود بگذارند.

به گزارش رکنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: دستفروشان و دوره گردهایی که به تهران برای کار می آیند، از شهرستان مبدا ساماندهی می شوند.

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به ساماندهی دستفروشان گفت: با توجه به شرایط کرونا و سختی هایی که از این محل متوجه مردم ساکن در استان است، از ورود هر گونه دستفروش و دوره‌گرد ممانعت می شود. با توجه به جاذبه هایی که پایتخت برای دستفروشی و دوره گردی دارد، افراد زیادی با نزدیک شدن به ایام عید برای دستفروشی و دوره گردی به تهران می آیند که باید ساماندهی شوند.

وی افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تاثیر این‌گونه اجتماعات بر شدت گرفتن روند ابتلا به بیماری کرونا و با توجه به اینکه اکثر این افراد که در مکان های شناخته شده مشغول به دستفروشی هستند و در شهرهای اقماری سکونت دارند باید شناسایی شوند.

معاون استاندار تهران درباره نوع اطلاع رسانی به این افراد نیز گفت: ابتدا از طریق اطلاع رسانی گسترده و رسانه ها و همچنین به زودی در جلسه ای که با فرمانداران استان داریم، ساماندهی این گونه مشاغل را از شهر مبدا مورد بحث و بررسی قرار می دهیم تا بار این گونه تجمعات در استان سبک تر شود./ایسناآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟