دکتر گویا: بهترین واکسن های کرونا در جهان برای ملت ایران انتخاب شدند

واکسن کرونا برای مردم ایران به گفته محمدمهدی گویا از بین بهترین انواع واکسن های کرونا انتخاب شده است.

به گزارش رکنا، محمد مهدی گویا روز شنبه در ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا استان قزوین، اظهار داشت: کشور ایران در ردیف‌های اول تهیه واکسن کرونا قرار گرفته است و هیچ گونه نگرانی از لحاظ تامین واکسن وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه تا به امروز سه موج سنگین شیوع کرونا را در کشور شاهد بوده ایم، افزود: موج سوم این ویروس به تازگی کاهش یافته که برای این اتفاق بسیار زحمت کشیده شده است و مردم، اصناف،دولت و تمامی اقشار مختلف مردم سختی های زیادی را برای این مهم تحمل کرده اند.

وی افزود: کرونا، ویروس بسیار سرکش و پیچیده ای است که از هر روزنه ای استفاده می کند و در روزهای اخیر شاهد هستیم که میزان ابتلای این بیماری رو به افزایش بوده که موجب نگرانی مسوولان و مردم شده است.

این مسوول گفت: اگر برای موج بعدی شیوع این بیماری، حساب شده و کارشناسی شده ورود نکنیم با چالش ها و سختی های زیادی با توجه به فرارسیدن عید نوروز مواجه خواهیم شد.

گویا اضافه کرد: شخصیت ویروس کرونا این است که مدام تغییراتی را به وجود آورده و سیستم دفاعی بدن را از بین ببرد.

وی با اشاره به کشف ویروس جهش یافته در یک روستای آبیک و اقدامات انجام شده برای مهار آن، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی بسیار شدیدی برای اطرافیان نفر فوت شده انجام شده است و امیدواریم این پیشگیری ها منجر به کنترل شیوع این بیماری شود.

این مسئول گفت: قرنطینه روستایی که فرد فوت شده در آنجا اشتغال و اسکان داشته است باید با جدیت هر چه بیشتری دنبال شود چراکه هیچ چیز مهمتر از سلامتی افراد آن روستا و در نهایت جلوگیری از شیوع ویروس به شهرهای دیگر نیست.

گویا افزود: در کنترل و پیشگیری از این بیماری هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته و تمامی موضوعات براساس دستورالعمل های شدید انجام شده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟