مشهد باجریمه های 500هزار تومانی ورود ممنوع شد

به گزارش رکنا، از هفته پیش رنگ کرونایی شهر مشهد زرد شد و پیامد این تغییر، این بود که در هفته گذشته تعداد کسانی که به‌دلیل کووید-19 بستری‌ شدند نیز افزایش یافت، ازاین‌رو با توجه به اینکه در پایان این‌هفته تعطیلات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش رو است، کمیته امنیتی-انتظامی وزارت کشور با اتخاذ تصمیمات جدیدی، ورود پلاک‌های غیربومی به داخل شهرهای مسافرپذیر، از جمله مشهد را از امروز ممنوع اعلام کرد.

براین‌اساس، آمد و شد خودروهای غیربومی به استان‌های مازندان، گیلان و گلستان و نیز شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافرپذیر بودن ممنوع است.

ممنوعیت ورود، فراتر از ممنوعیت‌های گذشته

درهمین‌زمینه رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با بیان اینکه هنوز شیوه‌نامه رسمی برای ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به مشهد به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: البته جانشین پلیس راهور ناجا در این‌موضوع تأکیداتی داشته است؛ بنابراین با اعمال این‌ شیوه‌نامه ، مشهد تنها شهر استان است که ممنوعیت در آن اعمال می‌شود و دیگرشهرها و جاده‌های استان چنین محدودیتی ندارند.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی تصریح کرد: ممنوعیت ورود به مشهد نه از مبادی کنار شهر بلکه از مناطقی همچون پلیس‌راه باغچه در مسیر نیشابور، پلیس‌راه فریمان، پلیس‌راه قبل از گلبهار و منطقه‌ای از مسیر ورودی سرخس به مشهد اعمال می‌شود.

وی افزود: در این‌طرح‌ها شهرهای مشهد، گلبهار و طرقبه-شاندیز «بینالود» به‌صورت یکپارچه دیده می‌شود و برای ورود و خروج به این‌شهرها ممنوعیتی وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی اعلام کرد: جرائمی نیز برای این‌موضوع در نظر گرفته شده است و هر پلاک غیربومی‌ که وارد شهر مشهد شود مبلغ 500 هزار تومان جریمه می‌شود.

وی دلیل اجرای این‌طرح را احتمال افزایش سفر به مشهد در روزهای تعطیلی مربوط به 22 بهمن بیان کرد و افزود: اکنون زمان اجرای این‌ممنوعیت اعلام شده است و زمانی برای پایان آن مشخص نیست.

افزایش شمار بستری‌های کرونایی در مشهد

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد بستری‌های روزانه در بیمارستان‌های تحت پوشش این‌دانشگاه روندی افزایشی به خود گرفته است، اظهار کرد: متأسفانه براساس آمار از ابتدای بهمن‌ماه روزانه بین 10 تا 12 نفر به آمار بستری‌‌های کرونایی افزوده شده است.

دکتر مهدی قلیان افزود: به‌صورت طبیعی زمانی که تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند بعد از چندهفته هم تعداد فوتی‌ها روند رو‌به‌رشدی به خود می‌گیرد.

احتمال تغییر رنگ کرونا در مشهد

وی با تأکید بر اینکه اکنون روند افزایشی به صورت کند پیش می‌رود، تصریح کرد: درصورتی‌که شرایط به این صورت‌ باشد و آمار بستری‌ها روند افزایشی نیز داشته باشد، احتمال عوض شدن رنگ کرونایی شهر مشهد از زرد به نارنجی وجود دارد و البته برخی شهرهای استان نیز در مرز نارنجی شدن هستند. همچنین حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی کووید_19 در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز با اشاره به افزایش آمار بستری‌های کرونایی مشهد گفت: از شنبه هفته پیش رنگ کرونایی شهر مشهد زرد شد و در این‌هفته تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان از حدود 70 نفر به بیش از 100 نفر رسیده‌ است./ شهرآرا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟