تایید و تکذیب های عجیب درباره خرید واکسن کرونای روسی / شفاف سازی کنید
حجم ویدیو: 4.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15

واکسن کرونای روسی در حالی وارد کشور شد که منتقدان بسیاری در حوزه پزشکی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پس از ورود واکسن کرونا محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو طی مصاحبه ای با صدا و سیما اعلام کرد: "ایران برای واردات دو میلیون عدد واکسن کرونا قرارداد بسته است."

اما پس از چند ساعت این موضوع تکذیب شده و  روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که از مصاحبه با رئیس سازمان غذا و دارو درباره میزان دوز وارداتی واکسن کرونا برداشت اشتباهی شده است. شانه ساز نیز در این تکذیبیه گفت: دلیل اینکه عدد دقیقی را اعلام نمی‌کنیم، این است که اکنون تقاضای ما با آنچه که کمپانی‌ها قادر به تامین آن هستند، متفاوت است.

این در حالی است که او در گفتگو با صدا و سیما میزان دقیق قرارداد را لو داده است و در تکذیبیه از اعلام نکردن دقیق واردات دوز های وارداتی واکسن کرونا می گوید. سوال اینجاست که چرا باید مقدار قراردادهای واکسن کرونای وارداتی به ایران محرمانه باشد؟ مردم یکی پس از دیگری می میرند و ایران جامه سیاه به تن کرده است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این میان به اطلاع رسانی قطره ای پناه برده و مردم را در اضطراب نگه داشته اند. چرا مردم که مسئولان از آنها به عنوان ولی نعمتان خود نام می برند، نباید از قراردادهای واردات واکسن کرونا خبر داشته باشند و چرا قراردادها به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی شود؟

پس از این تکذیب دوباره رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگویی از خرید 2میلیون عدد واکسن کرونای روسی خبر داد. این تایید و تکذیب ها در حالی است که کرونا و شیوع آن استرس را در جامعه افزایش داده و اخبار ضد و نقیض می تواند روان جامعه را نشانه گرفته و اضطراب و استرس را افزایش دهد.

کدخبر: 658261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟