رئیس سازمان غذا و دارو: عدد دقیق دوز واکسن کرونا وارداتی را اعلام نمی کنیم

واکسن کرونا را وارد کردیم تا واکسن کرونای ایرانی به تولید انبوه برسد.

به گزارش رکنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که از مطالب منتشر شده از زبان شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره میزان دوزهای وارداتی واکسن روسی در فضای مجازی برداشت غلط شده است.

براساس اظهارات رییس سازمان، با تولید داخل واکسن، قیمت آن کاسته خواهد شد، همچنین واردات اولین محموله واکسن طی ساعت گذشته گواه تلاش مسئولان نظام سلامت برای تامین واکسن مورد نیاز مردم از بهترین و مطمئن‌ترین منابع در زمان مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه دلیل اینکه عدد دقیقی را اعلام نمی‌کنیم، این است که اکنون تقاضای ما با آنچه که کمپانی‌ها قادر به تامین آن هستند، متفاوت است، گفت: در حال حاضر یک نیاز گسترده جهانی برای واکسن کرونا وجود دارد، اما توان و زیرساخت در دنیا محدود است.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو؛ تقاضای ما معمولا نیاز بیشتری است و با آنچه که شرکت‌های سازنده و معتبر طبق برنامه زمان‌بندی می‌توانند در اختیار بگذارند، همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از هر یک از کمپانی‌هایی که واکسن کرونا تولید می‌کنند، تقاضای چند میلیون دوزی بوده است، اما چانه زنی و صحبت درباره برنامه زمان بندی است، که در چه بازه زمانی می توانند به ما تحویل دهند.

شانه ساز توضیح داد: طبیعتا ما هم مانند سایر کشورها اصرارمان بر این است زودتر این اعداد تحویل داده شود، اما شرکت‌ها زمان بیشتری را از ما طلب می‌کنند. این بحث‌ها بر روی میزان و تعداد واکسنی که می خواهیم و حتی روی قیمت واکسن موثر است و هرچه ما سریع‌تر بخواهیم، قیمت بالاتر می‌رود؛ این الزامات بازار تجاری و تجارت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟