جشنواره فیلم فجر را متوقف کنید !

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ سینما و به طور کل فرهنگ کشور در چهل و سه سال اخیر برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود اما همین جشنواره امروز به دلیل حضور اشتباهی‌ها، سیاسی‌ها و تجارت‌ پیشه‌ها در پست‌های سینمایی تخریب شده و در واقع ما به دلیل همین سیاست‌گذاری‌های غلط جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را که آبرو و اعتبار سینمای ایران بود را نابود کرده‌ است.

به گزارش رکنا، آذین تصریح کرد: در حال حاضر ما با دو جشنواره بودجه بر باد ده روبرو هستیم به طوری که در سال‌های اخیر هم هیچ دستاوردی از این دو رویداد فرهنگی شاهد نبودیم اما امروز با شیوع ویروس کرونا و خطری که جان همه ما را تهدید می‌کند برگزاری جشنواره تنها باعث هدر رفتن بودجه بیت‌المال و از طرفی هرز رفتن توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنرمندان می‌شود. جشنواره فیلم فجر جامعه را به استقبال از موج چهارم کرونا وادار کرده است و حتی می‌تواند کلیت این جشنواره را در سال‌های قبل و بعد زیر سوال ببرد.

او افزود: به همین دلیل با توجه به اینکه جان همه شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم فجر در خطر است طی یادداشت‌های متعدد تأکید کرده‌ام در حالیکه مراکز دینی، دانشگاه‌ها، مدارس و... تعطیل هستند لزومی به برگزاری جشنواره احساس نمی‌شود و بهتر است هر چه زودتر ادامه برگزاری این رویداد متوقف شود.

این منتقد در پایان تأکید کرد: متأسفانه جشنواره فیلم فجر نه فقط در این دوره که به طور کل از سیاست‌های اصلی خود فاصله گرفته است و هیچ ارتباطی با فجر انقلاب و ایده‌هایی که برای آن به وجود آمده ندارد. برای بازگشت این جشنواره به یک تریبون ملی نیازمند تحولات بسیاری در آن هستیم وگرنه تا زمانی که جشنواره فیلم فجر ملوک‌الطوایفی اداره شود نه تنها در خدمت فرهنگ و هنر کشورمان نیست، بلکه به فرهنگ و هنر این مرز و بوم آسیب می‌زند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟