دستگیری 60 عضو شورای شهر و روستا

دستگیری اعضای شورای شهر و شهردارها در دوره پنجم مدیریت شهری در صدر خبرها قرار گرفته است.

به گزارش رکنا، علیرضا احمدی با بیان اینکه باید با هر کسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تخلف می‌کند برخورد شود، ادامه داد: ما برای حافظت از حیثیت شوراها و جلوگیری از بازداشت شوراها و شهرداریها وارد عمل شدیم تا از وقوع فساد جلوگیری کنیم.

علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استانها و هیات همراه که به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند در جلسه شورای استان آذربایجان غربی گفت: ظرفیت شوراها ظرفیت بسیار عظیمی در کشور است. اما یکی از دلایلی که اعضای شوراها اظهار نارضایتی می‌کنند عملکرد خود شوراها است. چراکه ما باید بتوانیم اختیارات قانونی شوراها را عملیاتی کرده و از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم.

وی افزود: همانگونه که شورای عالی استانها در جهت تقویت بعد نظارتی شوراها وارد شده است و سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی را راه‌اندازی کردیم. شوراهای استان نیز باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

احمدی تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که مسئولان نظام در جهت خدمت رسانی به مردم باید تلاش کنند. شاید بسیاری از کارها مانند سیاست گذاری قیمت کالاها با شوراها نباشد اما می‌توانیم صدای مردم را به مسئولین ذی‌ربط برسانیم.

وی ادامه داد: امروز باید قدر این جایگاه را بدانیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی یک جایگاه قانونی برای شوراها تعیین کرده است که در حیطه شهر و روستا بتوانند تصمیم‌گیری و سیاست گذاری کنند.

رئیس شورای عالی استانها بیان کرد: در زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس بسیاری برای انتخابات نامزد می‌شوند و این یعنی علاقه‌ای بین مردم برای خدمت وجود دارد و اکنون شما توانسته‌اید در این جایگاه قرار بگیرید. اکنون هم باید به اقدامات خود در 3 سال پیش نگاه کنید و عملکرد خود را محاسبه کنید.

احمدی بیان کرد: یکی از دلایل عمده سفرهای استانی آشنایی با مشکلات استان‌هاست. ما در اجلاسهای شورای عالی استانها از مسئولین عالی رتبه نظام دعوت می‌کنیم و شنیدن مشکلات مردم اطلاعات را برای حل مشکلات و پیگیری در اختیار ما قرار می‌دهد.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس دیوان عدالت اداری در اجلاسهای شورای عالی استانها توضیح داد: ما در این دیدارها اعلام کرده‌ایم که برای جلوگیری از وقوع فساد آمادگی کامل داریم. در این راستا گامهایی از جمله راه‌اندازی سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی برداشته‌ایم.

وی خطاب به اعضای شورای استان آذربایجان غربی گفت: شما هم باید در این زمینه حرکت کنید و تخلفات و مشکلات را از طریق سامانه ثبت کنید تا بتوانیم آنها را از مسئولان ذی‌ربط پیگیری کنیم.

احمدی با بیان اینکه باید با هر کسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تخلف می‌کند برخورد شود، ادامه داد: ما برای حافظت از حیثیت شوراها و جلوگیری از بازداشت شوراها و شهرداریها وارد عمل شدیم تا از وقوع فساد جلوگیری کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه شوراها عضو افتخاری سازمان بازرسی هستند گفت: شوراها باید با سازمان بازرسی کل کشور همکاری کنند. تفاهم‌نامه‌ای هم در آینده نزدیک در راستای این همکاری امضا می‌شود و می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه از 126 هزار عضو شورای شهر و روستا در کشور کمتر از 60 عضو دستگیر شده اند گفت: شوراها باید نشان دهند که پای کار مبارزه با فساد در شهرها و روستاها هستند.

احمدی در خصوص راه‌اندازی سامانه جامع شوراهای سراسر کشور توضیح داد: تمام اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیارها و شهردارها به همراه خانوادههای خود می‌توانند در این سامانه عضو شوند. در این خصوص جلساتی هم با آقای جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها داشته‌ایم.

وی افزود: عضویت در این سامانه مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مزیت‌های این سامانه احصا اطلاعات تمام اعضای شوراهای سراسر کشور است. برای مثال ما یک تفاهمنامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی داریم که امکاناتی در اختیار شوراها قرار می‌گیرد و دسترسی به این امکانات تنها از طریق عضویت در این سامانه امکان‌پذیر است.

رئیس شورای عالی استانها در خصوص تبدیل وضعیت کارمندان شهرداریها گفت: این مسئله دغدغه کارمندان شهرداریهاست و از طریق مجلس درحال پیگیری است تا مصوبه‌ای گرفته شود و مشکل تبدیل وضعیت کارمندان شهرداری برطرف گردد.

رئیس شورای عالی استانها همچنین در خصوص پایگاه خبری رکن چهارم گفت: پایگاه خبری شورای عالی استانها با نام رکن چهارم راه‌اندازی شده است که شما می‌توانید از این ظرفیت استفاده کرده و اخبار شهرها و روستاهای خود را برای انتشار ارسال کنید.

وی ادامه داد: همچنین برنامه رکن چهارم از شبکه شما صدا و سیما هر هفته جمعه ساعت 21 پخش می‌شود و در هر برنامه به مشکلات یک استان می‌پردازد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟