واکنش جهانپور در برابر جنجالی که خزعلی  در خصوص غربالگری پیش از تولد به پا کرد

روزگذشته کبری خزعلی- رییس شورای‌ اجتماعی زنان- توئیتی منتشر کرد و خبر از حذف اجبار غربالگری پیش از تولد داد و این را خبری خوش برای جامعه بخصوص مادران و جامعه پزشکی برشمرد.

کبری خزعلی

این توئیت واکنش گسترده ای را در فضای مجازی بین کاربران توئیتر، اینستاگرام و تلگرام و رسانه های مختلف داشت که اکثرا تاکید داشتند که اجرایی شدن این امر باعث افزایش آمار تولد کودکان ناسالم خواهد بود.

دکتر کیانوش جهانپور-رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت - در حساب توییتری خود در واکنش به این سخنان و غربالگری پیش از تولد و بیماری های ژنتیکی چنین نوشت : وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آینده، خود را مسئول می‌داند. غربالگری بیماری های ژنتیکی که برپایه شواهد علمی و فناوری های موجود، پیشگیری از آن میسر باشد، سیاستی در راستای ارتقای سلامت عمومی است. همزمان وزارت بهداشت خود را در قبال سیاست های کلان جمعیت و مقابله با پدیده سقط غیرقانونی و غیرعلمی نیز متعهد می داند و البته در سیاست‌گذاری و تصمیم سازی مبتنی بر شواهد، تباین و تنافری بین این دو مهم متصور نیست، چنانکه شاید نظام سلامت بیش و پیش از هر حوزه ای، سهم خود را در قبال سیاست های جمعیتی و ترویج فرزندآوری و گسترش فرهنگ خانواده سالم ادا نموده و آن را ارتقا خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، وی تاکید داشت :غربالگری بیماری‌ های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولد بیماری‌ های ژنتیکی از جمله سندرم داون و... داشته و خواهد داشت. همه ما در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسئولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 651212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟