تهران و ۲۱۲ شهر زرد شدند/  تردد میان شهرهای زرد منعی ندارد

حسین قاسمی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در مناطق کشور، از تغییر وضعیت شهر تهران از نارنجی به زرد خبر داد و درباره چگونگی وضعیت دورکاری در پایتخت، گفت: دورکاری در این طرح هوشمند متناسب با این سه وضعیت اعمال می‌شود. در شهرهای زرد دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری به‌شکل کامل حضور دارند و حضور کارکنان در دستگاه‌های غیرضرور تا دو سوم پیش بینی شده است.

دبیر کمیته انتظامی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وجود ۶ شهرستان قرمز در کشور که همه آنها در استان مازندران است، اظهار کرد: شهرستان‌های آمل، ساری، نکا، رامسر، بهشهر و محمودآباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

قاسمی اضافه کرد: ۲۳ شهر نارنجی داریم که ۱۸ شهر آن مربوط به استان مازندران است. وضعیت سه استان شمالی کشور مازندران، گلستان و گیلان نارنجی است و این سه استان در اولویت ممنوعیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر فردی با خودروی پلاک غیربومی وارد شهرهای قرمز یا نارنجی شود، جریمه می‌شود. انتظار این است سفرها فقط با دلایل ضروری انجام شود و این دلایل جزو استثنائات است که با اخذ برگه از فرمانداری می توانند وارد شهرهای قرمز و نارنجی شوند.

دبیر کمیته انتظامی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۱۲ شهرستان زرد شده‌اند، گفت: تردد خودروها در شهرهای زرد به شهرهای زرد منعی ندارد اما تردد خودروهای شخصی در وضعیت زرد به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است. ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع و همچنین ورود خودروهای شخصی از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد هم ممنوع است.

قاسمی با توصیه به مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت شکننده شهرها، وضعیت هوا و قدرت بالای ویروس در هوای سرد، بسته بودن پنجره و عدم تهویه کافی، کماکان از مردم خواهش می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و رعایت بهداشت فردی، اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و مسائلی این چنینی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: به‌رغم همه عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت و به ویژه حضرت زهرا (س)، خواهش می‌کنم مراسم‌ها غیرحضوری برگزار شود و هر خانه برای مراسم شهادت حضرت زهرا(س) به یک هیات تبدیل شود.

 

کدخبر: 649087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟