پیشنهاد شهردار تهران برای کاهش آلودگی هوا / کاهش یک درجه ای دمای منازل

به گزارش رکنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره آلودگی هوای تهران اظهارداشت: طبق نظر کارشناسان کاهش یک درجه‌ای دمای منازل، مصرف گاز خانگی را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود: ضمن درخواست از مسوولین برای کاهش مصرف سوخت‌های غیر استاندارد در کلان شهرها، از شهروندان عزیز دعوت می‌کنم تا با همراهی در این حرکت جمعی، به کاهش آلودگی هوا و ارتقاء سلامت عمومی کمک کنند.

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز امروز درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت : فقط طی ۷۲ ساعت اخیر کیفیت هوای تهران ۴۰ درصد بدتر شده و به شرایط قرمز رسیده است.

وی افزود: با استمرار سکون هوا تا دوشنبه اگر با همین‌ آهنگ در شهر فعالیت وجود داشته باشد خطر وضعیت بنفش یا هشدار وجود دارد و از دولت درخواست می‌کنم با پیشنهاد استاندار تهران برای تعطیلی شهر موافقت کند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، امروز پایتخت به لحاظ آلودگی هوا در شرایط قرمز قرار گرفت و پایتخت از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول، 87 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 196 روز هوای قابل قبول، 59 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 646403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟