هیچ بازنشسته کشوری در ایران زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند

گزارش رکنا ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مراسم امضای تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و مپنا ضمن بیان اینکه خوشنودی از  تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و مپنا  افزود: دشمنان نظام تصور می کنند می‌توانند مردم را مأیوس کنند، اما توان جوانان ایرانی و  تکیه به دین مبین اسلام  باعث می شود افکار دشمنان پوچ و نابود شوند.  آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند با تحریم مردم ایران  را مأیوس و  ناامید کنند.

وی گفت: جوانان  ایران با توسعه دانش استارت آپ‌ها و دانش بنیان‌ها توانستند رشد اقتصادی را مثبت کنند. مپنا در فضای شکست تحریم همواره پیشتاز بوده ، ما بی نیاز از خارج می‌توانیم برق کشور را تأمین کنیم. در صنعت برق دارای رتبه ممتازی هستیم و قدم‌های بزرگی در مپنا برداشته شده و موتور محرک است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با گفتن از اینکه در حوزه صندوق بازنشستگی کشوری نیز  شاهد پیشرفت‌های مناسبی  بودیم ادامه داد:  این صندوق دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته است که باید تمام نیاز‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن‌ها را تأمین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سود صندوق بازنشستگی کشوری از ۲ هزار به ۱۰ هزار سهم رسید و در واقع ۵ برابر شده است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصادی شفافیت یک اقدام مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته شده است. با هر شائبه‌ای از فساد که در گوشه‌ای از صندوق بازنشستگی و سایر قسمت‌های وزارت کار باشد، برخورد می‌شود.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری جزء صندوق‌هایی است که شاخص‌های جهش تولید خود را اعلام کرده و در کمک بازنشستگان و احیای حقوق آن‌ها، این صندوق قدم‌های خوبی برداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان کشوری از ابتدای سال تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است و پیش از این برخی از بازنشستگان حقوق زیر یک میلیون تومان داشتند، اما در حال حاضر هیچ بازنشسته کشوری حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 640422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟