علت مرگ ماده‌ ببر باغ‌وحش ارم!

به گزارش رکنا، فاطمه برنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران روز جمعه 14 آذر اعلام کرد که بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده‌ ببر این باغ‌وحش بر اثر جراحات وارده در درگیری با ببر نر این باغ‌وحش تلف شده است.

براساس این گزارش، علت تلف شدن این ماده‌ببر در باغ‌وحش ارم برای فعالان محیط زیست و دوستداران حیوانات مبنی بر درگیری با ببر نر، قانع‌کننده نبود، به نحوی که اغلب آنها معتقدند این شائبه وجود دارد که این درگیری به واسطه احتمال جفت‌گیری و در کنار هم قرار دادنِ اجباری این دو ببر صورت گرفته است.

 

حالا، محمد کرمی؛ رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از ارائه گزارش مجموعه باغ‌وحش ارم به این اداره درباره تلف شدن ماده‌ببر در این باغ‌وحش خبر داده است.

وی تصریح کرد: پس از وقوع این اتفاق، فرصت دو روزه‌ای از سوی محیط زیست استان تهران به مدیران مجموعه باغ‌‌وحش ارم دادیم تا گزارشی از جزئیات حادثه‌ منجر به مرگ این ماده‌ببر ارائه کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با تأکید بر اینکه گزارش مجموعه باغ‌وحش ارم از نحوه درگیری و مرگ ماده‌ببر این باغ‌وحش برای ما در محیط زیست تهران ارسال شده است، اظهار کرد: هنوز درباره علت این نزاع و درگیری و حتی مرگ ماده‌ببر در باغ‌وحش ارم نمی‌توانیم به طور دقیق اظهارنظر کنیم و برای مشخص شدن علت دقیق آن، در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم.

کرمی، یکی از نقاط ضعف در تشخیص علت دقیق مرگ ماده‌ببر باغ‌وحش ارم را نبود دوربین‌های نظارتی مدار بسته در محوطه و قفس نگهداری این حیوانات دانست و گفت: در جایی که این اتفاق صورت گرفته، هیچگونه دوربین مداربسته‌ای نبوده که بتوانیم به طور دقیق علت این نزاع و درگیری را بررسی کنیم و نظر قطعی را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص علت احتمالی مرگ ماده‌ببر باغ‌وحش ارم، کالبدشکافی دامپزشکی است که قرار شده با نمونه‌برداری از جسد این حیوان، کالبدشکافی صورت گیرد، پس از گزارش دامپزشکی تا حدودی می‌توانیم علت این درگیری و مرگ ماده‌ببر را تشخیص دهیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به جزئیاتی از گزارش باغ‌وحش ارم درباره نحوه نزاع و درگیری ماده‌ببر نر و ماده در این باغ‌وحش گفت: آنچه که در گزارش مجموعه باغ‌وحش ارم عنوان شده، این است که نگهبان شیفت شب در روز یکشنبه (9 آذر) در حالی که مشغول استراحت بوده، با شنیدن سر و صداهای زیاد، متوجه درگیری ببر نر با ماده‌ببر سفید می‌شود، به نحوی که ببر نر به محل نگهداری ماده‌ببر سفید حمله‌ور شده بود.

کرمی اضافه کرد: همچنین در این گزارش این طور قید شده که با وجود قفل و جوش میله‌ای بین قفس محل نگهداری ببر نر با ببر ماده، آن طور که نگهبان شیفت شب عنوان کرده، این جوش میله‌ای به واسطه ضربات سنگین ببر نر، خم شده که در نهایت به باز شدن قفس و درگیری به ماده‌ببر سفید شده است!!

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران خاطرنشان کرد: در هر صورت گزارش مجموعه باغ‌وحش‌ ارم در توسط کارشناسان مربوطه در محیط زیست تهران در حال بررسی است و علت دقیق آن پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود؛ نباید اجازه دهیم گونه‌های جانوری با سهل‌انگاری‌ یا فرسوده بودن امکانات و تجهیزات کشور از بین بروند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟