خوزستانی ها به کدام استان ها مهاجرت می کنند؟ / کوچ اجباری

مهاجرت / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یک پیشنهاد لاکچری است برای مسئولان و آقازاده هایشان. شیک تر از این ویلاها گیر نمی آورید، بیایید و این ویلاها را بخرید. ویلاهایی که در شهرهای مختلف خوزستان هر ساله پاییز یا بهار با افزایش بارش ها زیر آب می روند. مردم این خطه بسیار نجیب و صبورند که هر ساله زندگی شان را سیل با خود می برد، آنها دم بر نمی آورند و دوباره زندگی بنا می کنند در سرزمینی که متعلق به آنهاست آنهم در شرایطی که مسئولان با این سیل ها عکس می گیرند و به جز شعار و وعده چیزی سر سفره های آنها نمی گذارند. اما مشکل این مردم به بارندگی ها خلاصه نمی شود. در فصل گرم سال نیز مردم با کمبود آب تصفیه شده، ریزگردها و... دست به گریبانند. بعد از این همه سال وعده و وعید حالا بسیاری از ساکنان خوزستان می گویند که حاضرند سرزمین آبا و اجدادیشان را ترک کنند.

رضا حیدری نبی، عضو هیئت موسسان مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره کوچ اجباری خوزستانی ها به شهرهای دیگر تاکید کرد: مشکلات خوزستان همیشه گریبان مردم را گرفته و آنها را در سختی و مشکل قرار داده است. اما این مردم همواره پای نظام و انقلاب شان مانده اند.

خوزستانی ها غرق در وعده و وعید

وی افزود: مشکل بارندگی هایی که در خوزستان رخ داده باعث شد این استان را آب ببرد. بارش اهواز 59 میلیمتر بوده در حالی که سال گذشته دوبرابر این بارش را شاهد بودیم. چطور با این حجم از بارش نصف اهواز دچار آبگرفتگی می شود؟ مسئولین هم می آیند یکسری وعده و وعید می دهند ولی به آن عمل نمی کنند. همین امر باعث می شود مردمی که به آب و خاک خوزستان تعصب دارند و تفاوت و تبغیض هایی که با استان های دیگر حتی استان های همجوار را می بینند، به گزینه مهاجرت فکر می کنند.

استان های مقصد خوزستانی ها

عضو هیئت موسسان مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان اولین استانی با اشاره به استان هایی که خوزستانی ها به آن کوچ می کنند، گفت: اولین استانی که مقصد خوزستانی ها می شود، قم است. شاهین شهر اصفهان دومین مقصد آنهاست. البته خوزستانی ها به استان های دیگری مانند خطه شمال نیز مهاجرت می کنند. مشکلات آبگرفتگی، ریزگردها و آلودگی هوا، مشکلات اقتصادی و... در این استان وجود دارد و اگر تعصب مردم نبود خدا می داند چه اتفاقاتی رخ می داد.

تامین 70درصد منابع کشور از خوزستان

رضا حیدری نبی با تاکید مجدد بر این که تعصب به نظام، انقلاب و آب و خاک خوزستان باعث شده که مردم آنجا صبور باشند، تاکید کرد: قیمت ها هر روز افزایش می یابد و این باعث می شود که مشکلات اقتصادی در مردم افزایش یابد. اما فکر می کنم چند فاکتور هست که یک فرد مجبور به مهاجرت می شود. نمی توان گفت که فقر دلیل اصلی خوزستانی ها برای مهاجرت است. خوزستان بالای 60-70درصد منابع کشور را تامین می کند. مسلما اولین جایی که کار وجود دارد این استان است. منتهی شایسته سالاری در خوزستان وجود ندارد باعث می شود که بسیاری از حداقل های زندگی محروم شده مهاجرت کنند. فقر در خوزستان هست اما با این منابع کمتر احتمال مهاجرت به دلیل فقر است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟