مراکز معاینه فنی در روزهای محدودیت کرونایی فعال هستند + جزئیات و ساعت کار

معاینه فنی/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سال هاست که خودروها باید برای تردد، معاینه فنی داشته باشند. در اعمال محدودیت های ابتدایی برای کاهش شیوع کووید-19 بود که اعلام شد افراد از خودروی خود برای تردد استفاده کنند و همین امر باعث شد سختگیری ها برای داشتن معاینه فنی و طرح ترافیک برای مدتی لغو شود. اما در محدودیت های آذرماه 99 داشتن معاینه فنی به تعویق نیفتاد.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره فعالیت معاینه فنی در آذرماه تاکید کرد: معاینه فنی نیز خدمات شهری محسوب شده و در زیر مجموعه مشاغل رده اول قرار می گیرد. البته در این مورد ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دولت و وزارت بهداشت هستیم. سعی کردیم بدون توقف به مردم خدمت رسانی کنیم. از سوی دیگر نیروی کار فعال در مراکز معاینه فنی را بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی به یک سوم تقلیل دهیم تا به سهم خود به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشیم. اکثر مراکز تا ساعت 16 فعال هستند.

افزایش دو درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی

وی در ادامه افزود: از اول سال جاری تا پایان آبان ماه یک میلیون و 114 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته در حدود 2 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر روزانه چهار هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا کلیه مراکز فاقد صف انتظار هستند.

کدام خودروها برگه معاینه فنی نگرفتند؟

حسین مقدم گفت: 797هزار دستگاه خودرو اولین مراجعه را داشتند. 17 درصد از این تعداد خودرو در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 5درصد کمک فنر، 14 درصد تست ترمز و 16درصد عیوب ظاهری مردود گریده اند. در مجموع 37 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

26درصد خودروها معاینه برتر دارند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که در هشت ماه گذشته 754 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، اظهار کرد: 209 هزار گواهی معاینه فنی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود 26 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه برتر گرفتند.

شروع آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی

حسین مقدم با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی اظهار داشت: در آبان ماه از 10 هزار و 368 خودرو آزمون شده 96 دستگاه به دلیل این داشتن صدای بالاتر از حد مجاز داشتند مردود شدند. فرآیند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش های ظاهری خودرو آزمونگران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم های هشدار دهنده (بوق) شناسایی نمایند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت ارجاع می دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟