برای تزریق واکسن کرونا داوطلب می شوید؟

به گزارش رکنا ، شاید شما یکی از افراد بشردوستی باشید که به دنبال راهی برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا هستید. شاید هم از آن دسته از افرادی هستید که امیدوارید بتوانید جزو اولین نفراتی باشید که واکسن آزمایشی را امتحان می‌کنید یا شاید جزو آن دو دسته از افراد نیستید و فقط به چند صد دلار پول نیاز دارید.

دلیل شما برای داوطلب شدن و زدن واکسن آزمایشی هر چه باشد، دانشمندان، متخصصان اخلاق زیستی و داوطلبان فعلی می‌گویند شرکت در آزمایش و زدن واکسن می‌تواند کاری مفید و معنی داری باشد، چراکه بدون حضور صدها هزار داوطلب هیچ واکسنی برای جهانیان وجود نخواهد داشت و تا دانشمندان آن را بر روی داوطلبان آزمایش نکنند، نمی‌توانند از صحت و امن بودن آن اطمینان حاصل کنند. اما ممکن است در صورت باخبرشدن از تعهدات و خطراتی که یک آزمایش به همراه دارد، تعجب کنید. ما درباره این موارد در این خبر به شما نکاتی را گفته‌ایم.

چگونه می‌توان در یک آزمایش شرکت کرد؟

تعدادی از سایت‌ها لیستی از آزمایشات واکسن کرونا را گذاشته‌اند. سایت شبکه پیشگیری کووید-۱۹(Covid-۱۹ Prevention Network) که توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در موسسه ملی بهداشت ایجاد شده است، به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند در مطالعات مرحله ۳ شرکت کنند.

به عنوان مثال شرکت مدرنا چندی پیش اعلام کرده بود به ۳۰ هزار داوطلب برای انجام آزمایشات فاز سوم نیاز دارد. سایت "ClinicalTrials.gov" نیز لیستی از مطالعات واکسن کووید-۱۹ در مراحل مختلف تهیه کرده است و "COVID Dash" نیز پورتالی است که توسط گروهی از پزشکان، متخصصان کارآزمایی بالینی و دانشجویانی که می‌خواهند افراد را به داوطلب شدن ترغیب کنند، مدیریت می‌شود. این پورتال همچنین یافته‌های مطالعاتی که در سراسر جهان انجام شده را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 632969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟