بارداری 109 دختر زیر 18 سال در یک استان

به گزارش رکنا، زهرا کسائی‌پور روز سه شنبه ۴ آذر در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد کودکان زیر ۱۸ سال در استان ۳۹ هزار و ۳۷ نفر بوده که نسبت جمعیت کودک و نوجوان به کل جمعیت ۲۵.۶ درصد برآورد شده است.

وی افزود: از سال ۹۵ تا پایان نیم سال جاری، ۸۲ هزار و ۳۱۴ کودک متولد شده، اما آمار دقیقی از میزان فوتی ها موجود نیست ولی امسال بیشترین علل فوت در دختران حوادث غیرعمد و در پسران حمل و نقل بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مرکزی تصریح کرد: از مجموع سه هزار و ۲۲۸ کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی هزار و ۶۶۱ نفر پسر و مابقی دختر هستند. همچنین ۳۳۲ کودک بدسرپرست و ۷۷۵ کودک مادر سرپرست نیز به ثبت رسیده است.

کسایی پور ادامه داد: ۱۷۹ کودک کار در استان وجود دارد که ۱۲۵ نفر آنها پسر و مابقی دختر هستند و از مجموع کودکان کار ۱۴۱نفر در اراک و مابقی در ساوه شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به کودکان مراجعه کننده به بهزیستی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۸ تعداد ۷۳ کودک به بهزیستی ارجاع داده شده اند که بیشترین علت آن، خشونت های عاطفی بوده است.

کسایی پور خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۸۶ کودک بازمانده از تحصیل و ۱۰ هزار و ۵۳۷ کودک اتباع و مهاجر در استان شناسایی شده است که از مجموع اتباع و مهاجرین ۸۰۳۰ نفر دارای کارت و مابقی فاقد کارت هستند.

وی نسبت بالای بارداری دختران زیر ۱۸ سال در خنداب و کمیجان نسبت به سایر شهرستان‌ها، روند نامناسب شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در خمین و اراک، وجود کودکان کار و خیابانی در اراک و ساوه و روند افزایشی آن، نیاز به افزایش سهمیه نهادهای حمایتی برای حمایت از زنان باردار و کودکان نیازمند دارای سوءتغذیه را از مهترین چالش های کودکان و نوجوانان در استان دانست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟