کاهش مسافران مترو در دوره محدودیت های کرونایی

متروی تهران/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اما این محدودیت ها آنقدر نبود که مردم را مجبور کند "در خانه بمانند" چرا که مشاغل زیادی در مشاغل سطح یک جای گرفتند و بسیاری برای رسیدن به محل کار خود از مجبورند حمل و نقل عمومی استفاده کنند. شرایط مترو در روز اول اعمال محدودیت ها چگونه بود؟

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پاسخ به این سوال به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: عکسی منتشر شد که گفته شد مربوط به ایستگاه صادقیه است. اما اصالت زمان آن مشخص نشد. قطارهای خط 5 (کرج و گلشهر) در صادقیه نزدیک به 1600 صندلی ظرفیت دارد. اگر 50درصد این صندلی ها هم پر باشد، وقتی وارد خط 2 می شوند، این خط پر می شود. اما رصد و مونیتورینگ های ما نشان می دهد که مسافران مترو نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

سلامت مهم تر از مسائل مالی

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مسافر، مترو را با مشکلات مالی روبرو نمی کند؟ گفت: آمار مسافران آخر وقت با محاسبه ورود و خروج گیت ها مشخص می شود. باید اجازه دهیم کاهش مسافر رخ دهد. از این موضوع استقبال می کنیم چون برای ما سلامت شهروندان مهم تر از مسائل مالی است.

فعالیت مترو ساعت 5.30 شروع می شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به سرفصل رسیدن قطارها به ایستگاه افزود: سرفاصله خط دو مترو 3 دقیقه، خط یک و چهار مترو 3.5 دقیقه است و با تمام قوا فعالیت می کنیم تا این دوره بیماری زا به خوبی رد شویم. طبق آخرین مصوبه ای که وجود دارد از ساعت 5:30 صبح فعالیت مترو شروع می شود و تا ساعت 10 شب ادامه دارد. تاکنون هم مشکلی نداریم.

فرنوش نوبخت / مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه

حرکت به موقع در باران

فرنوش نوبخت در پاسخ به این سوال که بارندگی مشکلی برای مترو به وجود نخواهد آورد؟ اظهار کرد: خط های زیرزمینی تاکنون با مشکلی روبرو نشده و نخواهد شد و ما فعالیت خود را داریم. خط 5 که روزمینی است نیز مانتیورینگ می شود. همه حرکت ها به موقع انجام شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟