هزینه 10 تا 20 میلیون تومانی درمان کرونا

کرونا/ به گزارش رکنا، سید محمد پاک‌مهر درباره پیگیری برخی از نمایندگان برای ارائه طرحی سه فوریتی مبنی بر تعطیلی دو تا سه هفته‌ای تهران در روزهای اخیر اظهارداشت: وقتی اعلام می‌شود که تهران یا هر شهری دیگر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و کم کردن تعداد افراد مبتلا تعطیل شود، این به معنای ماندن در خانه است. اما اینکه مردم به دیگر شهرها مسافرت کنند، تعداد افراد مبتلا و شیوع بیماری افزایش می‌یابد و این روش کارساز نخواهد بود.

وی یادآور شد: وقتی دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا برای مدتی تعطیلی اعلام می‌کند، شاهد افزایش سفرهای برون شهری بویژه به شهرهای شمالی می‌شویم.

بی توجهی به تردد در جاده ها در روزهای تعطیلی

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عمل نکردن مردم به قانون ماندن در خانه در روزهای تعطیلی مانند بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌هاست. با وجود اینکه همه می‌دانیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند سرعت غیرمجاز نتیجه‌ای جز مرگ ندارد، ولی باز هم به آن عمل نمی‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه هدف اقدامات و تلاش‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا قطع زنجیره انتقال بیماری است، تصریح کرد: اگر قرار باشد مردم با تعطیل کردن شهرها، قوانین و پروتکل‌ها را رعایت نکنند و به مسافرت بروند، همان بهتر که به محل کار بروند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: نگاه مجلس این است دورکاری کارمندان فعلا به قوت خود باقی بماند و برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، جریمه اعمال شود.

پاک مهر با بیان اینکه بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و داوری مشخصی هم برای درمان آن وجود ندارد، ‌یادآور شد: حتی بستری شدن در بیمارستان هم سبب درمان قطعی بیماری نمی‌شود و از آنجا که هنوز واکسنی برای کووید ۱۹ ساخته نشده و شیوع بیماری بسیار بالا است، تنها راه پیشگیری از ابتلا رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس پیشگیری از ابتلا به کرونا را ساده دانست و تصریح کرد: پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند ماندن در خانه است و اگر هم برای انجام کارهای ضروری نیازی به خروج از خانه است، باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

80درصد فوت شدگان کرونایی سالمند هستند

وی با بیان اینکه اگر همه مردم به مدت دو تا سه هفته اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنند، زنجیره انتقال شکسته می‌شود، گفت: حتی اگر واکسن کرونا هم تولید شود سالانه باید مبالغ هنگفتی باید برای ایمنی هزینه‌ کرد در حالی که رعایت مسائل بهداشتی بدون هزینه بوده و مطمئن است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس هزینه‌ها درمان کرونا را در شرایط فعلی بسیار گران دانست و گفت: هر فرد کرونایی که در بیمارستان بستری می‌شود حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای درمان باید هزینه کند و داروهای هموپرفیوژن یا داروی تزریقی ضدویروس رمدسیویر و ... بسیارگران است. حتی تست PCR برای کرونا نیز ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. در حالی که به جای همه این هزینه‌ها، فقط کافی است تمام اصول بهداشتی رعایت شده و تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانیم و در محل کار هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده مردم بجنورد با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید بهداشت‌محور حرکت کرد تا به مرحله درمان‌ محور نرسیم، گفت: در این زمان حتی رفت و آمد خانوادگی هم سبب ابتلا به کرونا می‌شود و اگر ما پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را دوست داریم نباید فعلا رفت و آمد کنیم.

پاک مهر با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد افراد فوت شده کرونا سن بالا داشته‌اند،‌گفت: در سازمان‌ها و ادارات باید به افرادی که سن بالا دارند دورکاری داده شود زیرا علاوه بر بیماری زمینه‌ای، سن نیز از عوامل مهم در افزایش احتمال ابتلا به کرونا و مرگ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟