کارگران هفت تپه :  میخواهیم سر کار برویم ، وعده و وعید بس است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در حالی که در این سالها زخم هفت تپه روز به روز چرکین‌تر شده ، تلاش کارگران برای مداوای این عفونت با موانع مختلف روبرو شده  است. سال 99 سال جدال برای احقاق حقوق و کشمکش کارگران نیشکر هفت تپه با کارفرمای این کارخانه بوده است.

کارگران هفت تپه از 26 خرداد ماه امسال اعتصاب و اعتراضی را در شرایط کرونایی و گرمای طاقت فرسای خوزستان شروع کردند که نزدیک به 90 روز ادامه پیدا کرد .

از مطالبات محوری کارگران در این دور از اعتصاب، خلع ید کارفرما و بخش خصوصی از هفت تپه، پرداخت فوری تمام حقوقی های معوقه و تمدید دفترچه بیمه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، بازداشت فوری اسدبیگی، بازگرداندن فوری ثروت‌های اختلاس شده به کارگران، پایان کار مدیران بازنشسته و تشکیل مجمع نمایندگان بود.

حالا کارگران معتقدند که پس از پنج ماه پیگیری مطالباتشان به اشکال مختلف، چیزی دستشان را نگرفته است و در عوض چند کارگر متهم به اخلال در نظم عمومی شد‌ه‌اند. از طرف دیگر در دو روز گذشته نیروی انتظامی وارد فضای کارخانه شده است و از ورود کارگران به محیط کارخانه ممانعت کرده است. مطالبه بازگشت به کار کارگران اخراجی نه تنها محقق نشده که در دو روز گذشته خبر اخراج 15 تن از کارگران رسیده است.

ما باید الان در کارخانه سرکارمان باشیم

یوسف بهمنی یکی از فعالین کارگری هفت تپه که در چند روز گذشته نیز بازداشت شده بود، به مسالمت آمیز بودن تحرکات کارگران هفت تپه اشاره کرد و گفت:  ما باید الان در کارخانه سر کارمان باشیم اما درب کارخانه بسته است. نیروی انتظامی داخل است و کارگری را که الان باید در کارخانه دنبال اورهال کارخانه باشد و کارخانه را تعمیر بکند که هر چه سریعتر به بهره برداری برسیم نمی‌گذارد کار کند. پس همه شاهد باشید این که می‌گویند کارگر نمی‌خواهد کار بکند حرفی بی اساس است . ما میخواهیم سر کار برویم و کار بکنیم.

یوسف بهمنی تصریح کرد: ما با خصوصی سازی و نحوه آن در هفت تپه مشکل داریم و در مذاکره‌ راجع با هفت تپه و منفعت کارگر با هیچکس صلح و سازشی نداریم.

موضع گیری نمایندگان مجلس در برابر وقایع هفت تپه

احمد نادری نماینده مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: «استاندار خوزستان میپندارد با اخراج کارگران هفت تپه و راه ندادن به کارخانه و عصبانی کردن آنها میتواند سناریوی تکراری امنیتی کردن فضا و مارپیچ سکوت را بار دیگر اجرا کند. یک ماه قبل از طریق واسطه‌ای، به وزیر کشور درمورد او هشدار دادم و اکنون وزیر باید پاسخگو باشد.»

همچنین سید نظام الدین موسوی یکی دیگر از نمایندگان مجلس در توییت خود، مسئول امنیتی شدن هفت تپه را استاندار خوزستان دانست و نوشت: «اکنون که خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه به مراحل نهایی نزدیک شده، استاندار خوزستان با امنیتی کردن فضا درصدد مانع تراشی در این مسیر است. امروز 15 کارگر بر خلاف قانون به دستور استاندار اخراج شدند. آقای شریعتی! با این اقدامات غیرقانونی فقط پرونده تحقیق و تفحص را سنگین‌تر میکنید.»

وعده و وعید بس است

ابراهیم عباسی یکی دیگر از فعالین کارگری هفت تپه در سخنرانی دیروز  خود در حضور کارگران گفت:  وعده و وعید بس است. بیا جامه عمل بپوشان. بیا به داد مظلومین و مستضعفین برس. نمیخواهیم دستمان را ببوسی. میخواهیم برویم کار کنیم.

عباسی در خطاب به نمایندگان مجلس گفت: توییت زدن ها برای ما خلع ید نمیشود. هر چه سریعتر خلع ید کنید تا آرامش به هفت تپه برگردد.

خبرنگار : کامیار فکور

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 624716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟