FDA اولین داروی موثر بر درمان ابولا را تایید کرد

به گزارش رکنا ، تایید دارو توسط «FDA» نشان می‌دهد که در شرایط حاد و بحرانی نیز می‌توان به داروهای موثری برای درمان بیماری دست پیدا کرد.«جان فارلی»، مدیر دفتر بیماری‌های عفونی در مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی FDA اعلام کرد:

«تایید داروی ابولا، اهمیت همکاری بین المللی در مبارزه با ویروس ابولا را نشان می‌دهد.»

داروی تایید شده با نام «Inmazeb»، مخلوطی از سه آنتی بادی است که ویروس ابولا را مهار می‌‌کند. دارو توسط شرکت «Regeneron Pharmaceuticals» ساخته شده است. این شرکت در تلاش است تا برای درمان بیماری کووید-19 نیز بتواند درمانی برپایه آنتی‌ بادی ارائه دهد. در آزمایش‌های بالینی، بیمارانی که دارو را مصرف کردند، به مراتب کمتر جان خود را در اثر ابولا از دست دادند.

این دارو طی آزمایش‌‌های «PALM» در سال‌های 2018 و 2019 و در زمان همه‌گیری ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو آزمایش شد. در آزمایش بالینی «PALM»، چهار داروی تولید شده برای درمان ابولا با یکدیگر مقایسه شدند. از بین چهار دارو، دو مورد موثرتر از بقیه بودند و «اینمازب» یکی از موثرترین آنها است.

آزمایش PALM، نخستین تلاش برای آزمایش بالینی دقیق دارو در زمان همه گیری بیماری است. قبل از شروع پروسه‌های آزمایش، سازمان بهداشت جهانی نگران بود که آزمایش در شرایط بحرانی، تاثیراتی منفی به همراه داشته باشد. درنهایت، نتایج آزمایش و سایر مطالعات انجام شده در طی دوره همه‌گیری ابولا نشان می‌دهد که امکان به نتیجه رسیدن تحقیقات علمی در شرایط اپیدمی هم وجود دارد.

اکنون، محققان از تجارب خود در اپیدمی ابولا، برای مبارزه با کرونا الگوبرداری می‌کنند. مثلا در ایالات متحده، از روش‌های آزمایش PALM الگوبرداری‌هایی انجام شده تا در درمان کرونا به کار گرفته شود. «آندره کالیل»، استاد پزشکی مرکز انشگاهی نبراسکا اعلام کرد:

«آنچه از ابولا آموخته‌ایم قطعاً به ما کمک می‌کند تا بتوانیم عملکرد بهتری در شرایط همه‌گیری کرونا از خود نشان دهیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 617266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟