چند درصد مرگ با کرونا به خاطر گرانی درمان است؟ / درمان در بیمارستان های خصوصی50میلیون تومان

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آمار جانباختگان بیماران کرونا این روزها رکوردشکن شده است. بیمارستان های دولتی پر شده از بیمار و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماران غیراورژانسی در بیمارستان بستری نخواهند شد. بخش خصوصی در این میان اما برای یک دوره درمان 50میلیون تومان در ابتدای بستری شدن از بیماران درخواست می کند. این گرانی درمان و کمبود تخت بیمارستانی برای کرونایی ها در مراکز درمانی دولتی چقدر می تواند به آمار ابتلا و جانباختگان بیفزاید؟

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا و در پاسخ به این سوال که چقدر تخت در تهران و ایران کم داریم؟ تاکید کرد: واقعیت این است که بیماری وارد بیمارستان می شود حتما او را پذیرش می کنند. نکته اینجاست که قبل از دوران کرونا با توجه به ضریب تخت به هزار نفر جمعیت و نسبت به کشورهای دیگر کمبود تخت داشتم.

هنوز به مرحله ای نرسیدیم که بیمار پذیرش نشود

وی افزود: علیرغم گسترش تخت های بیمارستانی مناسبی داشتیم اما با اضافه شدن بار شیوع کرونا دچار محدودیت شدیم. هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که بیماری پذیریش نشود اما مشکلاتی در این زمینه داریم که در حال تدوین تدابیری برای آن هستیم.

پذیرای کامل بیماران در بیمارستان های دولتی هستیم

ایرج حریرچی در پاسخ به این سوال که چرا بخش خصوصی برای یک دوره درمان، 50میلیون تومان دریافت می کنند؟ گفت: به مردم توصیه می کنیم که اگر امکانات مالی را دارد می تواند بخش خصوصی را انتخاب کند اما اگر کسی امکانات مالی ندارد توصیه اکید ما این است که به بخش دولتی مراجعه کنند. ما پذیرای کامل بیماران هستیم.

دریافت 50میلیون تومان معقول است

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ 50میلیون تومان برای بستری شدن در بیمارستان های خصوصی معقول است؟ تاکید کرد: اگر بیماری برای یک دوره در بیمارستان خصوصی بستری شده باشد و از آی.سی.یو استفاده کند ممکن است که هزینه های بیمارستان چنین رقمی بشود. در تعرفه بیمارستان بخش خصوصی قیمت تخت آی سی یو مشخص است. کافی است داروهای گرانقیمت هم برای او مصرف شود مشخصا این قیمت می شود. اگر بیماری فکر می کند که صورتحساب او بیش از حد شده است می تواند با 190 تماس بگیرد و صورتحساب خود را ارائه کند. اگر در بررسی ها تخلفی احراز شود برخورد خواهند کرد.

گرانی تخت ها ربطی به آمار کرونا ندارد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا این گرانی باعث افزایش مبتلایان یا جانباختگان کرونا نمی شود؟ گفت: این گرانی به آمارها مرتبط نیست چرا که ما در بیمارستان های دولتی پذیرای بیماران هستیم و افرادی که بودجه رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارند می توانند در بیمارستان دولتی بستری شوند.

استخدام در بیمارستان های دولتی

ایرج حریرچی در پایان با اشاره به این که استخدام داریم، افزود: تعداد نیروهای انسانی بیمارستان های دولتی را افزایش می دهیم. اما اقدامات ما با ایده آل ها فاصله دارد و کادر پزشکی تحت فشار هستند.

به گزارش رکنا، طبق تعرفه بیمارستان خصوصی هزینه تخت ICU (مراقبت های ویژه) و هزینه تخت NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) هرشب 24.056.000 است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟