نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان

به گزارش رکنا ، آموزش آنلاین برای دانش آموزان و دانشجویان هزینه های سنگینی در بر دارد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برا تسهیل خدمات اینترنتی اعلام کرد که تمهیداتی برای دانشجویان اینترنت رایگان اندیشیده شد. وی امروز از اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان خبر داد که در ادامه نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان میخوانید.

نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان

روزهای ابتدایی مهر ماه، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات گفت که استادان دانشگاه ۱۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه دریافت می‌کنند. در همان زمان برخی دانشجویان در فضای مجازی اعتراض کردند که استادان حقوق بالایی دارند و نیازمند چنین هدیه‌ای نیستند.

پس از گسترش کرونا، وزارت ارتباطات با مشارکت اپراتورها بسته‌های مختلف برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید کشور تعریف کرد. این بسته‌ها که برای نخستین بار در اسفند ۹۸ و فروردین امسال فعال شده بودند، با آغاز سال تحصیلی جدید دوباره به سیستم آموزشی کشور تخصیص داده شد.

فعال‌سازی اینترنت رایگان برای تمام دانشجویان از امروز

پس از ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان، معلمان و استادان دانشگاه، امروز ( چهاردهم مهرماه) وزیر ارتباطات از فعال‌سازی بسته دانشجویی خبر داد.

نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان

«محمدجواد آذری جهرمی» در توئیتر خود نوشت: برای آموزش رایگان اینترنت «رایگان» برای همه دانشجویان کشور، در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاهها، از امروز فعال می‌شود.

وی افزود: ‌مشاهده لیست سامانه‌ها فعلی مشمول طرح و همچنین ثبت نام سامانه‌های جدید توسط دانشگاهها بوسیله سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است.

برای مثال کاربری در توئیتر نوشت: «واقعا انصافه به استادا اینترنت هدیه بدن دانشجوها هم هیچی به هیچی. استادا حقوقشونو میگیرن اینترنت هم بهشون میدم ما دانشجوها پول اینترنتو از کجا باید بیاریمم واقعا؟!»

نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان

کاربری دیگری نیز اعتراض کرد که: «اینترنت هدیه اساتید:200gb، دانشجویان:0gb، حقوق اساتید: ۷تا ۱۲ میلیون، حقوق دانشجویان ۰تا منفی ۳میلیون(شهریه کارشناسی)، جناب وزیر آن کسانی که واقعا به اینترنت نیاز دارند آن کسانی هستند که درآمد کمتری دارند.»

وزیر همان زمان وعده داد که به زودی بسته اینترنت هدیه به دانشجویان نیز تعلق می‌گیرد؛ او امروز در توئیتر اعلام کرد که این وعده عملی شده است. آذری‌جهرمی ادعا کرده است که اینترنت «رایگان» برای همه دانشجویان کشور، در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها، از امروز فعال می‌شود و فهرست سامانه‌های فعالی که مشمول این طرح هستند در سایت وزارت ارتباطات درج شده است.

وزارت ارتباطات هم به نقل از او گزارش داده است که از مجموع ۱۱۰۰ دانشگاه تاکنون ۱۷۸ دانشگاه اطلاعات خود را ارسال کرده‌اند که در سایت گذاشته شده و بالغ بر ۷۰۰ سامانه آموزشی رایگان شده است. در سایت وزارتخانه امکانی هم برای دانشگاه‌ها وجود دارد که اطلاعات سامانه آموزشی‌ خود را ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن، اینترنت آن‌ها هم رایگان می‌شود.

اینترنت پاک برای دانش‌آموزان

روز گذشته نیز آذری‌جهرمی از فعال شدن طرح «کوشا» برای مراقبت از دانش‌آموزان در فضای مجازی خبر داده بود.

نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویان

او در اینستاگرام خود اعلام کرد که «کوشا» در ایرانسل فعال شده است و بر اساس آن، خانواده‌ها می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۳*۵۵۵*، سیم‌کارت خود را این طرح قرار دارند؛ در این صورت کودکان صرفا به سایت‌های اعلامی آموزشی دسترسی دارند. شماره‌گیری کد #۴*۳*۵۵۵*، سیم‌کارت را به شرایط عادی باز می‌گرداند.

بنا به توضیح آذری‌جهرمی، همراه اول، رایتل و شاتل موبایل نیز به‌زودی چگونگی فعال‌سازی طرح کوشا خود را اعلام می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 613515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟