وزیر ارتباطات : همه ۱۱۰۰ دانشگاه به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود / محدودیت های آمازون برای ایران

به گزارش رکنا ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز ( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اختلال اخیر اینترنت اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت اینترنت است و تضادی با اینترنت ندارد. اختلال در دسترسی در رابطه با یکی از اپلیکیشن های پیام رسان بود که نسخه وب آن با مشکل مواجه شده بود.

وی عنوان کرد: آمازون در خدمت دهی به کاربران ایرانی محدودیت های اعمال کرده بود که با پیگیری های صورت گرفته حل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نرم افزار شاد افزود: آن چه وجود دارد این است که هشت و نیم میلیون عضو فعال است و متوسط فعال پهنای باند ۱۵۰ کیلو بایت بر ثانیه است. مسأله ربطی به کیفیت ندارد. این شبکه، شبکه ای است که به سایر شبکه ها خدمت رسانی می کند پس مسئله، پهنای باند نیست‌ میزان مصرف شاد از نرم افزارهای دیگر بیشتر شده است و حجم استفاده از این نرم افزار بالا رفته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: از همراه اول خواستیم مرکز پیام راه اندازی کنند. مشکلی که مطرح می شود این است که معلمین و دانش آموزان احراز هویت نمی شوند که به «ستاد» در وزارت آموزش و پرورش مربوط می شود که درحال به روز رسانی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۴ هزار استاد در سراسر کشور لیست داده شده است و حدود ۴۶ هزار نفر از اینها درخواست دادند که از بسته رایگان وزارت اطلاعات استفاده کنند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت‌‌.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در مورد دانشجویان نیز همه ۱۱۰۰ دانشگاه به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود و وزارت ارتباطات برای خدمات برای تجهیزات فراهم شود و ظرف سه و چهار روز آینده بعد از جمع بندی اطلاعات سعی می کنیم مسأله حل شود و آموزش مجازی برای دانشجویان نیز هزینه نداشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 611412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟