نگرانی بهداشت جهانی برای واکسیناسیون کرونا / اخبار دروغ کرونا ظلمی در حق کودکان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، به همین دلیل است که این خطر، یعنی شیوع اخبار دروغ کرونا، بحران دوم و جدی تری از نگاه سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است. بنابراین سازمان بهداشت جهانی، جنبشی را تحت عنوان مقابله با دروغ کرونا، آغاز کرده است. سازمان جهانی بهداشت قصد دارد این جنبش جهانی شود. چنان که شخص دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، خود سازمان، سازمان یونسکو، سازمان بین الملل و تمامی سازمان های جهانی در این جنبش حضور دارند.

احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، در راستای اهداف این جنبش و لزوم آن با رکنا گفت و گو کرد.

3569_994

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، گفت : سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیده است که شیوع اخبار دروغ در رابطه با کرونا یکی از بحران های بزرگ جهان است. آنها معتقدند دولت ها موظف هستند در این خصوص نقش موثر ایفا کنند. متاسفانه این رویکرد در ایران بسیار تضعیف شده است. چه از سمت دولت و چه از سمت رسانه های گروهی. رسانه های گروهی ما در مقابله با اخبار دروغ در رابطه با کرونا نقشی ایفا نمی کنند.

ویروس کرونا چینی نیست

وی افزود : یکی از عناوین مقابله با اخبار دروغ کرونا این است که آیا سازمان بهداشت جهانی چینی است؟ این صحبتی بود که ترامپ انجام داد. آیا ویروس کرونا چینی است؟ آیا انتشار کرونا توطئه گری است؟ همه این پرسش ها اعتماد آحاد مردم به دولت هایشان و سازمان های رسمی بهداشت را سلب می کند. این سخنان بین مراکز رسمی ارسال خبر و مردم شکاف ایجاد می کند. بنابراین، اخبار بهداشتی مربوط به کرونا به دست رسانه های غیررسمی می افتد. این اخبار دروغ تا جایی تاثیر گذار می شود که مردم از پذیرش واکسیناسیون ( برای خود و کودکانشان ) پرهیز می کنند. آنچه که امروز نگرانی سازمان بهداشت جهانی است. آنها سعی می کنند هر چه زودتر به واکسن کرونا دست پیدا کنیم، اما نگران یا شاهد گسترش آن هستند که بی اعتمادی به دولت ها و نهادهای بهداشتی جهان کاهش می یابد.

اخبار دروغ کرونا ظلمی در حق کودکان است 

قویدل بیان کرد : یونیسف معتقد است شکاف بین آنچه مردم آن را باور دارند و حقیقت موجب ظلم به کودکان است. یعنی ممکن است والدین اجازه ندهند به کودکانشان واکسن کرونا بزنیم. زیرا اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته است. انجمن هموفیلی این نگرانی را موجه می داند. بنابراین ما شروع کرده ایم تا در خصوص اخبار سالم کرونا، اطلاع رسانی ترویجی انجام دهیم.

تبعات اقتصادی اخبار کذب کرونا بیشتر از کرونا است 

مدیر عامل کانون هموفیلی، اظهار کرد : تبعات اقتصادی و سیاسی اخبار دروغ کرونا، کمتر از کرونا نیست و حتی ممکن است بیشتر باشد. نباید کرونا و اخبار آن دستخوش بازی های سیاسی یا خصومت ها گردد. اینکه رییس جمهور کشوری مثل آمریکا، جایگاهش را درک نمی کند و اینگونه سخنانی می گوید، تبعات مقابله با کرونا افزایش پیدا می کند. آنها باید درک کنند که تبعات سخنانشان تنها محدود به مرزهایشان نیست و کرونا یک بحران جهانی است که باید همکاری جهانی آن را به پایان رساند. کل دولت ها باید سعی کنند اعتماد مردم را به خود جلب کنند. آنها باید تلاش کنند اعتماد مردمشان را به سازمان های رسمی بهداشت جهانی جلب کنند.

اعتماد به دولت مهم ترین رکن مقابله با کرونا است

وی افزود : اعتماد مردم به دولت ها و منابع رسمی بهداشتی جهانی، مهم ترین رکن مقابله با کرونا است. این رکنی کلیدی برای مهار کرونا است. نباید جایگاه مردم و اطلاع رسانی را در مقابله با کرونا کم دید. نباید اهمیت اعتماد مردم را نادیده گرفت. اخبار دروغ و اخبار غلطی که بر ذهن مردم چیره می شود، امکان مهار کرونا را از ما می گیرد. دولت ها باید باور کنند که سنگر مقابله با کرونا، تنها بیمارستان نیست. آنها باید به نقش خودشان و رسانه ها و نهادهایی توجه کنند که می توانند اعتماد عمومی را ایجاد و حراست کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟