وقتی همه کشور متصل به صدا و سیما هستند شبکه شاد چه لزومی داشت؟ / فقط انتقادات اینترنتی ایجاد کرد

شبکه شاد/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شبکه شاد قیمت گوشت و مرغ نیست که بگوییم از سبد کالای خانواده حذف شود. شبکه شاد تحصیل کودکانی است که نام آینده سازان کشور را بر آنها گذاشته ایم. در حالی شبکه شاد راه اندازی شد که نصف بیشتر دانش آموزان کشور گوشی هوشمند ندارند.

اگر کلاس ها تشکیل شود نیز این دانش آموزان و معلمان هستند که در خطر ابتلا به کرونا قرار می گیرند. نه اینترنت دانش آموزان برای ورود به شبکه شاد رایگان شد، نه اینترنت می تواند کلاس های شبکه شاد را پشتیبانی کند. در این میان آموزش و پرورش به نظر بی خیال شده است.

بعضی کشورهای اروپایی در اوج کرونا مجبور شدن به تصمیمی تلخ برسند و از پیرها بگذرند و تخت های بیمارستانی را به جوانان تر ها  بدهند تا آینده سازان را حفظ کنند. در ایران  کودکان و نوجوانان و جوانان در خطر  هستند.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی سابق آموزش و تحقیقات مجلس و فعال کنونی حوزه آموزش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره راه اندازی شبکه شاد در ایران تاکید کرد: من فکر می کنم آموزش و پرورش هیچ نیازی به شبکه شاد یا هر شبکه دیگری ندارد و از ابتدا نیز این نیاز وجود داشت.

انگشت شمار روستاهایی که تلویزیون ندارند

وی با اشاره به آموزش از طریق تلویزیون افزود: استفاده از تلویزیون برای آموزش در دوره کرونا عدالت آموزشی را به وجود می آورد. استثناست که در هر استان یا شهرستان انگشت شمار روستاهایی باشد که تلویزیون نداشته باشند. این روستاها نیز دانش آموزان کمی دارند و معلم حضوری دارند. در حقیقت محبث آنها جداست. بنابراین فکر می کنم برای این که بر محتوای آموزشی نظارت کند، همکاری با تلویزیونی است.

میرحمایت میرزاده / نماینده سابق مجلس

نقض حریم خصوصی معلم ها

این فعال حوزه آموزش با بیان این که شبکه آموزش مشکلات اینترنت و هزینه ها را در بردارد، به دلیل دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند، حاشیه هایی را دارد، تاکید کرد: یکی از حاشیه ها مشخص شدن شماره تلفن های معلم ها و دانش آموزان است. در حقیقت حریم خصوصی معلم ها و حتی دانش آموزان در این شبکه رعایت نمی شود. شبکه شاد وقت بسیاری برد و نگرانی ها و دغدغه هایی برای خانواده ها و دلسوزان آموزش به وجود آورد، بنابراین احساس می کنم ارزشش را نداشت که با این هزینه بالا انجام بگیرد. این اعتبار برای موضوعی صورت گرفت که می دانستیم آموزش و پرورش نمی تواند آخر آن را مدیریت کند و نمی شود روی آن حساب باز کرد. دغدغه خانواده ها جدی و به حق است.

معلم ها جوابگوی رفع اشکال باشند

میرحمایت میرزاده افزود: وقتی در دانشگاه ها که تقریبا همه دانشجویان موبایل هوشمند دارند، آموزش آنلاین جواب نداد چرا باید این آموزش آنلاین را در ابتدایی و مقاطع دیگر اجرایی کنیم؟ در حال حاضر نیز باید تکیه بر تلویزیون باشد. ضمن آن که باید حضور دانش آموزان به صورت موردی و ارتباط با معلم از بین نرود و دانش آموزان به مدرسه بروند، البته نه برای تشکیل کلاس ها. برای رفع اشکال باید دانش آموزان به مدرسه بروند. هفته ای یک روز دانش آموزان به مدرسه بروند و معلم جوابگوی او باشد. در حال حاضر هم دیر نشده است و آموزش و پرورش می تواند این موضوع را مدیریت کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟