علت به روز نشدن برنامه شاد معلمان و دانش آموزان مشخص شد

اختلال / به گزارش رکنا، با توجه به اینکه در ایام کرونایی هستیم و اکثر آموزش ها به صورت مجازی برگزار می شود، نیاز است تا همه دانش آموزان و مربیان برنامه شاد را روی گوشی خود نصب کنند. در این میان اعتراضات زیادی به کار نکردن برنامه شاد وارد شده است که مسئولان آن را ناشی از عدم بروزرسانی صحیح برنامه شاد عنوان کرده اند. در ادامه درباره علت به روز نشدن برنامه شاد معلمان و دانش آموزان بیشتر توضیح داده ایم.

یکی از مسولین گفته که خانواده ها نگران نباشند چون پیغامی که می گوید اطلاعات شما صحیح نیست ناشی از بروز نبودن سامانه سناد هست که به زودی برطرف می شود زیرا مشکل از بروز نشدن شاد از سناد هست (سناد منبع تغذیه و بانک اطلاعاتیِ شاد است) و فعلا صبر کنید تا این مشکل برطرف شود. هر دو این دو سایت نیاز به زمان دارند تا بروز شوند و تغییرات فورا در این سامانه ها لحاظ نمی شوند.

نصب برنامه شاد 2 آموزش و پرورش این روزها یکی از دغدغه های دانش آموزان و والدین آنها است. اواخر هفته گذشته بود که از نسخه جدید این اپلیکیشن رونمایی شد. این اپلیکیشن قرار است در زمان شیوع کرونا به عنوان زیر ساخت اصلی آموزش دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد. دانش آموزان می توانند با نصب این برنامه از امکانات این اپلیکیشن شامل استفاده از محتواهای درسی شرکت در کلاس درس و ... استفاده کنند.

برنامه شاد آموزش و پرورش چیست؟

برنامه شاد سامانه آموزش مجازی آموزش و پرورش برای دانش آموزان است تا بتوانند در شرایط کرونایی از راه دور در کلاس درس حضور یابند و روند آموزش آنها پییگیری شود.

این اپلیکیشن به سفارش آموزش و پرورش توسط الحسینی پدر و پسر در سال 98 راه اندازی شده است و در شهریور 99 نسخه جدید آن برای سال تحصیلی 99 با قابلیت های جدید منتشر شده است.

اپلیکیشن شاد از طریق اینترنت به سامانه shad24.medu.ir متصل می شود. این سامانه سه بخش مختلف برای مدیران، معلمان و دانش آموزان دارد. در سامانه مدیران امکان ایجاد کلاس مجازی و افزودن معلم و دانش آموزان وجود دارد. در بخش معلمان آنها امکان برگزاری کلاس در ساعات معین شده توسط مدرسه را دارند و دانش آموزان نیز پس از ثبت نام امکان حضور در کلاس های درس را می یابند.

احراز هویت و اعطای نقش به کاربران

در اپلیکیشن شاد سه گروه کاربر مدیران مدارس، معلمین و دانش آموزان بر اساس شماره همراه ثبت شده در سامانه سناد احراز هویت می شوند؛ بنابراین بر اساس یکی از این سه نقش می توان فیچرهای مناسب همان نقش را ارائه داد که در ویژگی های بعدی ارائه خواهد شد؛ برای مثال به محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس های مدرسه به صورت خودکار تعریف می شوند و نیازی به ساخت گروه های کلاسی نیست. توسعه پیام رسان شاد به گونه ای جامع و بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش توسعه یافته است که نیازی به استفاده از پیام رسان های دیگر نباشد؛ این پیام رسان تمامی ویژگی های اصلی یک پیام رسان اعم از ارسال متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل و ارسال موقعیت جغرافیایی، ساخت نظرسنجی، ذخیره و حذف پیام ها، ویرایش و ... را داشته و بر اساس نقش کاربر به آن ها امکان ارسال می دهد. ویژگی متمایز کننده این پیام رسان قابلیت ارسال فایل تا ١٫۵ گیگا بایت است که به خودی خود یکی از مزایای استفاده کاربران از پیام رسان شاد است، اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شده اند و وابسته به ابزار مورد استفاده کاربر نیست و کاربر کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خود وارد شود تا بتواند به حساب کاربری خود وارد شود.

گروه های در شاد

یکی دیگر از ویژگی های عمومی پیام رسانها ایجاد ارتباط بین شبکه ای از افراد است؛ در سرویس پیام رسان شاد نیز مدیر یا معلم می تواند رسانه ای اشتراکی ایجاد کند که با افزودن دانش آموز، مدیر و معلم به صورت اشتراکی در گروه تا حجم ١٫٥ گیگابایت محتوا ارسال کنند؛ امکانات گروه ها در شاد به شرح زیر است:

انتخاب نام و ایجاد لینک دعوت منحصر به فرد برای گروه و اشتراک گذاری

ارسال انواع محتوای صوتی، تصویری و متنی

ارسال فایل تا حجم ١٫٥ گیگابایت

امکان پخش زنده یک طرفه در گروه و دریافت نظر کاربران به صورت بلادرنگ

برگزاری نظرسنجی

خاموش و روشن کردن اعلان ها برای دنبال کننده ها

امکان تغییر مالک گروه و واگذاری

تعریف ادمینهای دیگر با دسترسیهای:

دیدن لیست اعضا

دیدن لیست مدیران

ارسال پیام

افزودن عضو

تعیین لیست سیاه

حذف گروه و عدم دسترسی تمامی اعضا به محتواها

پخش زنده کلاس: ارتباط زنده دوطرف

سرویس ارتباط زنده دو طرفه ( ارائه تصاویر و دریافت بلادرنگ تصاویر کاربر دیگر و درج نظر) تعریف می شود که بعد از ارائه سرویس یک طرفه، توسعه سرویس ارتباط زنده دو طرفه با هدف برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان، برگزاری کلاس های تعاملی و به طور کلی ارتباط تصویری همزمان کاربران شاد ایجاد شده است. معلم در کلاس های آنلاین خود می تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش آموزان برگزار کند به این صورت که فرد آغاز کننده تصویر آنلاین خود را در گروه ایجاد میکند و د یگر اعضای گروه میتوانند با ارسال در خواست لایو در آن شرکت کنند و یا پرسش های خود را برای پاسخگویی معلم در پخش زنده درج کنند. معلم در حین برگزاری پخش زنده می تواند لیست حاضرین در لایو را مشاهده کند که فایل پخش زنده تا 24 ساعت قابل دانلود است.

تکالیف دانش آموز

تکلیف یکی از مهمترین روشهای کمک به یادگیری و تثبیت آموختههای دانش آموز است؛ این سرویس در راستای پیشرفت دانش آموز به معلم کمک می کند تا از وضعیت یادگیری دانش آموز و نقاط ضعف و قوت وی در دروس مطلع شود؛ سرویس تکلیف برای معلم شامل 3 بخش تکالیف درجریان ، تکالیف به اتمام رسیده و ثبت تکلیف جدید ارائه شده است. معلم می تواند با انتخاب کلاس و درس خود پس از تعیین عنوان و مشخصات، تکلیف را ثبت کند؛ تکلیف ایجاد شده در قسمت تکالیف درجریان قرارگرفته و پس از اتمام زمان و تاریخ فعال بودن، به قسمت تکالیف به اتمام رسیده اضافه می شود تا معلم ضمن مشاهده پاسخ های ارسال شده دانش آموزان، تصحیح و نمره دهی به آن بتواند پاسخ صحیح تکلیف را بارگذاری کرده و با ارسال مجدد آن به کلاس ها و مدارس دیگر تعامل خود را با سرویس ارائه شده افزایش دهد. به طور خلاصه سرویس تکلیف الکترونیکی شاد اپ به منظور تسهیل فرایند ارائه، دریافت و ارزیابی تکالیف با ویژگی هایی ذیل توسعه یافته است

ایجاد و تعریف تکالیف توسط معلمان

امکان دسترسی هر معلم به دانش آموزان کلاس های خود و پیگیری تکالیف آن ها

امکان ارسال سوال به صورت فایل

امکان ضمیمه نمودن پاسخ به صورت فایل توسط دانش آموز

امکان ضمیمه نمودن فایل پیوست به سوالات به صورت تصویر، صدا و یا فایل توسط معلم

امکان تصحیح تکلیف توسط معلم و ثبت نمره

امکان مشاهده نمره تکلیف

پروفایل دانش آموز (کارپوشه)

با توجه به گستردگی فعالیت های دانش آموز، تجمیع نتایج استفاده از سرویس های مختلف و نتایج ارائه شده توسط مدیر و معلم برای دانش آموزان در قالب یک پروفایل می تواند یکی از موثرترین سرویس های شاد باشد؛ ارائه نتایج تمامی ارزشیابی های مستمر، کنترل دانش آموز از طریق تسک های تعریفی معلم، آگاه سازی والدین از فعالیت های دانش آموز و دریافت نتایج تجمیعی در قالب پرونده و یا پروفایل دانش آموز یکی دیگر از سرویس های شاد اپ است.

کارپوشه مجموعه فعالیت هایی است که یک فرد در طول مدت مشخصی انجام می دهد. کار پوشه ابزار کلیدی برای ارزشیابی و معیاری برای شناسایی میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است؛ دانش آموزان با کسب امتیاز از هرخدمت ارائه شده یک امتیاز کلی کارپوشه کسب می کنند که به عنوان یکی از معیارهای اصلی در اپلیکیشن شاد مد نظر قرار می گیرد.

ضرورت ارائه سرویس کارپوشه در اپلیکیشن شاد:

تجمیع نتایجی که قرار است در کارپوشه قرار گیرد (شامل آزمون ها، تکالیف و...)

مستند سازی تواناییها، نتایج و تمامی موارد مورد نیاز به صورت خودکار

نمایش و تحلیل کاربر از پیشرفت و ارتقا

ارائه راهکار برای برنامه ریزی تدوین استراتژی آموزشی معلم

اطلاع والدین از روند تحصیلی و رفتاری دانش آموز

چرا برنامه شاد به روز رسانی نمی شود؟

کسانی که نسخه یک برنامه شاد را روی گوشی و تبلت نصب کرده اند کافی است فایل جدید را دانلود و نصب کنند تا برنامه شاد آنها به نسخه 2 ارتقا یابد.

با این وجود برخی سیستم ها با مشکل به روزرسانی مواجه هستند. یک راه حل برای حل مشکل به روز رسانی این است که برنامه قبلی را پاک کنید و سپس برنامه جدید شاد را نصب کنید تا مشکل برطرف شود. اگر موفقیت آمیز نبود یبار گوشی یا تبلت خود را ری استارت کنید و مجدد امتحان کنید و اگر باز هم مشکل ادامه داشت به بخش تنظیمات برنامه های گوشی بروید و از وجود فضای کافی برای نصب برنامه اطمینان حاصل کنید.

نحوه نصب برنامه شاد

پس از دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد 2 از لینک بالا این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید و شماره موبایل خودتا را در صفحه ورودی اپلیکیشن وارد کنید. ترجیحا شماره ای را وارد کنید که پیشتر در مدرسه ثبت شده باشد. بعد از ورود شماره موبایل یک کد به شما پیامک می شود. کد را در نرم افزار وارد کنید و تایید را بزنید.

در مرحله بعد دو گزینه می بینید و روی گزینه اول یعنی ورود مدیر، معلم و دانش آموز کلیک کنید تا صفحه جدید باز شود و در این صفحه بسته به شرایط خودتان گزینه مناسب را انتخاب کنید. یعنی اگر دانش آموز هستید گزینه دانش آموز را بزنید و اگر مهلم یا مدیر هستید روی گزینه های متناسب کلیک کنید.

در صورتی که دانش آموز هستید گزینه ورود دانش آموز را بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. در این مرحله دو گزینه می بینید؛ افزودن دانش آموز و لیست دانش آموزان.

در صورتی که برای اولین بار می خواهید کلاس را انتخاب کنید گزینه افزودن دانش آموز را بزنید تا به صفحه احراز هویت هدایت شوید. برای احراز هویت باید کد ملی و تاریخ تولد دانش آموز را وارد کنید و با نوشتن کد امنیتی ورود به گروه کلاس را بزنید.

پس از احراز هویت دانش آموز مجددا به صفحه اول نرم افزار بروید و بعد از انتخاب گزینه ورود دانش آموز، این بار لیست دانش آموزان را بزنید تا اطلاعات کلاس دانش آموز مورد نظر را ببینید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 608419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟