تلف شدن 24 راس از حیات وحش دماوند / علت مرگ، طاعون نشخوارکنندگان است

دماوند / محمد فریدی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران اجرایی محیط زیست دماوند در هفته قبل طی پایش منطقه، بصورت موردی با لاشه شش کل و بز و هیجده قوچ و میش مواجه و اقدام به جمع آوری لاشه ها و دفع بهداشتی آن ها کردند.

علت مرگ، طاعون نشخوارکنندگان است

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی پنج روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علایم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، افزود: بنابر اعلام اولیه دامپزشکی، علت مرگ این گونه ها پی پی آر، یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام شد اما هنوز بطور قطعیت نمی توان این موضوع را تایید یا رد کرد و این موضوع نیازمند آزمایشات و بررسی بیشتر درصورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است که در دستورکار قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تشریح اقدامات انجام شده برای کنترل و جلوگیری از تلفات بیشتر هم گفت: ضدعفونی آبشخورها و چشمه ها و اطراف آن که محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود. همچنین با پیگیری های انجام شده و بنا به اعلام دامپزشکی بیش از نود هزار دام اهلی در دماوند واکسینه شده و از طرفی اقدام لازم و کنترلی برای ورود دام اهلی به مناطق حیات وحش انجام شد.

فریدی با بیان اینکه پایش مستمر منطقه و رصد حیات وحش از سوی تیم های کارشناسی استان، دامپزشک محیط زیست و محیط بانان انجام می شود، تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری مناطق محیط زیست در دماوند شامل منطقه شکار ممنوع کوه سفید و اثر طبیعی ملی دریاچه تار و هویر تعداد هزار و هشتصد و پنجاه قوچ و میش و دویست و بیست کل بز در این منطقه وجود دارد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟