تصویب موادی دیگر از لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت»

لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» / به گزارش رکنا، علی رغم پیشرو بودن جامعه ایرانی در حفظ کرامت زن نسبت به جوامع دیگر و غنای آموزه های دینی در حفظ امنیت روانی، جسمی و جنسی زن و اصول مترقی قانون اساسی، برخی از اهداف مدنظر تا کنون محقق نشده است. هر چند در قوانین مختلف و به صورت پراکنده مقرراتی در این زمینه وجود دارد، لکن تجمیع و انسجام آن ها در کنار جرم انگاری اَشکال جدید مزاحمت و تعدی به حقوق بانوان، ایجاب می کند که تدابیر پیشگیرانه و حمایتی از یک سو و مقررات کیفری خاص از سوی دیگر تقویت و توسعه یابد.

به همین منظور وزارت دادگستری، لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» را که از سوی قوه قضائیه و به منظور حفظ کرامت و امنیت روح و جسم بانوان تهیه شده، جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت دولت ارائه نمود.

در این لایحه حفظ کرامت و امنیت روح و جسم بانوان در گروِ حفظ نظام خانواده مدنظر بوده و تلاش شده است که قوانین و مقررات به گونه‌ ای باشد تا مداخلات پیشگیرانه و کیفری، ضمن صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت منجر به حفظ و ارتقاء نظام خانواده شود.

در نهمین جلسه کمیته اصلی کمیسیون، بررسی این لایحه پیشنهادی با تصویب موادی دیگر از متن مصوب کمیته فرعی ادامه پیدا کرد و مابقی روند رسیدگی به این لایحه به جلسه بعد موکول شد.

گفتنی است، جلسه اصلی کمیسیون لوایح به ریاست علیرضا آوایی، وزیر دادگستری و با حضور جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور، حسن مرادی، دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت خانه های دادگستری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی، سازمان های حفاظت محیط زیست و صداوسیما، قوه قضاییه، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور روز شنبه ۱۵ شهریور به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 603689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟