یک میلیون یورو مبارزه با کرونا کجا خرج شده است !؟

یک میلیون یورو / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در تنگنای مبارزه با کرونا مقام معظم رهبری با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی موافقت فرمودند تا شرایط بهتری را برای وزارت بهداشت مهیا کند. اما این یک میلیون یورو در چه ردیف بودجه ای هزینه شده است؟ بخشی از این مبلغ قرار بود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد. سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که چقدر از این مبلغ به وزارت بهداشت رسیده است؟ گفت: وزارت بهداشت توسعه های سلامت خود را متوقف نکرد. برخی بر این باور بودند که باید تمام توسعه ها متوقف می شد و وزارت بهداشت صرفا باید به مهار کرونا می پرداخت. در حالی که وزارت دنبال این بود که تمام نیازها برطرف شود.

وی با اشاره به یک میلیارد یورو، افزود: ما از این محل حدود 4100 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده ایم. طی هماهنگی با صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی اجازه داده 200میلیون یورو به صورت ریال تامین کند و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. البته سعید نمکی، وزیر بهداشت از رئیس جمهوری درخواست کردند که بقیه اعتبار یکجا در اختیار قرار گیرد و این دستور از سوی رئیس جمهوری صادر شده است. 11 برنامه اساسی با سازمان برنامه تنظیم و تفاهم نامه امضا شد. در این تفاهم نامه در مورد تجهیزات مورد نیاز، موارد مورد نیاز حفاظت فردی، تهیه ونتیلاتور برای بخش های ویژه، پرداخت پاداش به پرسنل، تامین کسری نیاز دانشگاه ها و... از این مبلغ تامین شده است.

سید کامل تقوی نژاد با اشاره به این که تاکید وزیر بهداشت بر ایجاد مرکز CDC است، تاکید کرد: CDC مرکزی است برای هشدار بیماری های واگیردار و نقش مهمی در شناسایی، پیشگیری و جهت دهی به وضعیت اینگونه بیماری ها داشته باشد. کشورهایی که CDC فعالی داشتند در مبارزه کرونا موفق بودند. به همین دلیل وزیر بهداشت بر ساختار و ساخت مرکز CDC تاکید دارند. البته ظرفیت تعدادی از موسسات و مراکز تحقیقاتی و اجرایی استفاده می کنیم و این مرکز را ایجاد خواهیم کرد.

مجموعا برای اتمام پروژه ها، توسعه تاسیسات و تهیه تجهیزات اعتباراتی است که از محل یک میلیارد یورو هزینه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟