دیدار نماینده تهران و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با شهردار تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در این نشست سرهنگ حسوند از اقدامات ناجا در پیشگیری ، مبارزه و برخورد با تولید ،توزیع و مصرف کنندگان مواد مخدر و اعلام آمادگی آموزش مدیران محلات با معضلات مصرف مواد مخدر و تقاضای استفاده از تبلیغات شهری برای آگاهی شهروندان بویژه خانواده های فرزندار دار برای جلوگیری از اعتیاد به این مواد خانمان سوز صحبت کرد .

_ گزارش صائبی مشاور اجتماعی خانم اللهیان نیز از نتیجه بررسی کارگروه اجتماعی در خصوص میزان مشارکت و ضعف و قدرت دستگاههای متولی ، عدم تعیین تکلیف گروههای هدف خاص معتاد که شامل پذیرش در مکانهای عمومی پذیرش نمی شوند گفت و افزود : از دیگر برنامه ها نظارت و ساماندهی بیشتر سمن های خدمات ده در سطح شهر تهران ، لزوم ایجاد کمپ های تخصصی نگه داری از معتادین و غیر معتادین ، راه اندازی داشپورت مدیریتی هماهنگ برای کلیه دستگاه های خدمات ده برای رصد به روز خدمات ، تذکر و برخورد جدی به صاحبان املاکی که منزل خود بصورت آلونک های کوچک اجاره به تولیدو مصرف کنندگان موارد مخدر است.

صحبت های خانم اللهیان نماینده تهران نیز در مورد ساماندهی سمن ها از نظرخدمات و لزوم اگاهی بخشی مناسب تر به شهروندان بود و در ادامه تاکید داشت :

پیگیری تعهدات انجام نشده شهرداری در فرحزاد در خصوص خدمات اموزشی سمن ها در این حوزه ، استفاده از ظرفیت سرای محلات برای اگاهی بخشی مناسب به خانواده ها، نگاه کاربردی و اجرایی مجلس ، مخصوصا نمایندگان تهران به معضلات اجتماعی شهرتهران و حمایت از پیشنهادهای اجرایی بعنوان ارائه به مجلس جهت تصویب، لزوم حضور در مراکز معظل دار باحضور تماس دستگاههای ذی نفع و حل مشکلات،باید مدنظر قرار گیرد.

شهرداری تهران نیز در این نشست به تاکید داشت : مدیریت ابر شهری مثل تهران نیاز به همکاری و همدلی همه دستگاهها دارد. شهرداری تهران فراتر از وظایف خود اقدام به خدمات دهی به این افراد نموده است.

وی تاکید داشت : آمادگی تصمیم گیری مناسب باحضور نمایندگان تهران ، شورای شهرتهران هستیم، فضای شهری برای آگاه سازی و اموزش برای شهروندان با همکاری ناجا آماده است. سرای محلات ظرفیت مناسبی برای آموزشهای شهروندی در این خصوص دارد. ظرفیت فضای مجازی با توجه به کرونا در شهرداری می تواند به کمک این اگاه سازی ها برای شهروندان بیاید.

در این جلسه سرکار خانم مافی مشاور شهردار تهران در امور مجلس از برقراری تعامل مناسب شهرداری با مجلس برای تصویب و اجرای قوانین مطالبی ارائه کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟