اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در دهه دوم شهریور

کنکور / ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه اولیه دهه دوم شهریور ماه اعلام می شود؛ ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

به گزارش رکنا، او در ادامه بیان کرد: در کنکور کارشناسی ارشد ۶۴۷ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد حدود ۵۱۴ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت کردند که این آمار نهایی نیست و داوطلبانی که طی فردا و پس فردا آزمون دارند هنوز می‌توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

خدایی با اشاره به اینکه در این آزمون برای ما رعایت پروتکل‌ها و الزامات حفاظت آزمون مهم بود، گفت: بیش از ۵ هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر این آزمون نظارت می‌کنند و تلاش داریم تا تمام پروتکل‌های بهداشتی در این آزمون رعایت شود.

نتایج نهایی کنکور اواخر مهر اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان از دهه دوم شهریور انتخاب رشته را شروع می‌کنند. برای برخی رشته‌ها که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود.

خدایی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش علی برنامه ریزی می‌کنند تا این اسامی اواخر مهر اعلام شود ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این دوره ۱۵۷ هزار نفر است و ۱۴۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد است. ۳۰۹ هزار نفر از داوطلبان وارد دانشگاه می‌شوند.

خدایی اظهار کرد: ۸۵ نفر از داوطلبان این کنکور به کرونا مبتلا هستند و این افراد با هماهنگی معاون درمان وزارت بهداشت در خارج از حوزه‌ها آزمون می‌دهند.

او اضافه کرد: همه حوزه‌ها آزمون را ساعت ۸ و نیم شروع کردند و مشکلی در برگزاری به وجود نیامده بود.

خدایی ادامه داد: آن چیزی که برای سازمان در آزمون دکتری اصل بود نظارت مراجع نظارتی بود که در آزمون دکتری بنا به اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بیش از ۵۰۰ تیم بر آزمون دکتری نظارت کردند و با اعلام وزارت بهداشت آزمون دکتری با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی انجام شد.

خدایی اضافه کرد: در این فاصله آزمون دکتری تا ارشد تمام نقاط ضعفی که احیانا وجود داشت را برطرف کردیم و همکاران در وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و... کمک کردند تا این آزمون را برگزار کنیم.

پروتکل آزمون سراسری متفاوت است

خدایی درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری گفت: پروتکل آزمون سراسری متفاوت است. در برخی مکان‌ها برگزاری آزمون راحت‌تر و در برخی مکان‌ها سخت‌تر است. کنکور کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و کنکور سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می‌شود و البته تعداد داوطلبان و حوزه‌ها هم بیشتر است و نکته‌ای که وجود دارد شرکت کردن در این آزمون نیاز به مسافرت کردن ندارد.

او در ادامه با بیان اینکه چیزی که کار را در کنکور سراسری سخت می‌کند حضور خانواده‌ها است اظهار داشت: علاوه بر این رفتار دانش آموزان متوسطه با داوطلبان ارشد و دکتری متفاوت است، ولی با این وجود پیگیری می‌کنیم که آزمون سراسری را بدون مشکل برگزار کنیم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: پروتکل‌های کنکور سراسری متفاوت شده و فاصله صندلی‌ها ۲ متر شده است. علاوه بر این از فضا‌های مختلفی استفاده خواهیم کرد مثل ظرفیت مصلی‌ها و ورزشگاه‌ها که اعلام آمادگی کرده اند و شروع به تدارک برای شرایط برگزاری کنکور کرده اند.

او اضافه کرد: برای کنکور سراسری از فضا‌هایی که باز و استاندارد هستند استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: به همه داوطلبان پک بهداشتی داده می‌شود و مسئله‌ای که برای ما مهم است، حضور خانواده‌های داوطلبان در خارج از حوزه است زیرا حوزه‌های آزمون قابل مدیریت است و از بسیج برای جلوگیری از ازدحام خانواده‌ها کمک می‌گیریم.

خدایی ادامه داد: برگزاری کنکور سراسری کار اجرایی بزرگی است و بیش از ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در آزمون سراسری داریم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: یکی از حاشیه‌های آزمون‌ها تشکیک در مصوبات کرونا بود که ما به عنوان دستگاه اجرایی موظفیم مصوبات ستاد کرونا برای کنکور را اجرا کنیم و اگر ستاد نظر خود را عوض کرد به همان شیوه عمل می‌کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟