رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم قابل اجرا نیست / غلبه اتحادیه بقالان بر پزشکان در ایران!

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آمارهای جانباختگان کووید-19 در تهران حالا بعد از جدال شورای شهر و وزارت بهداشت، شکل دیگری به خود گرفته است. ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت اعلام می کند که تهران منبع پخش کرونا در کشور شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت هنوز تهران را در مرز هشدار می دانند و پایتخت را جزو مناطق قرمز نمی دانند.

 از سوی دیگر رئیس جمهور از ابلاغ پروتکل های بهداشتی در عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم خبر می دهد. اما اگر این پروتکل ها رعایت نشود آیا می تواند جامعه را دچار مشکل کرده و آمار ابتلا به کرونا را افزایش دهد؟

مسعود مردانی

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: مردم باید در این عزاداری ها حتما ماسک استفاده کنند.

در عزاداری ها پروتکل ها را رعایت کنید

مردانی با اشاره به عزاداری امام حسینی (ع) اشاره کرده و تاکید کرد:پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم قابل رعایت نیست. برخی در خردادماه سفر رفتند و شاهد افزایش مبتلایان و جانباختگان کووید-19 هستیم.  پروتکل ها را باید افرادی با تخصص پزشکی تعیین کنند . آقای رئیس جمهوری نیز درباره پروتکل های بهداشت اعلام کردند که عزاداری ها باید با رعایت فاصل گذاری اجتماعی باشد. اگر کسی نمی تواند این پروتکل ها را رعایت کند نباید در عزاداری ها شرکت کند و جان دیگران را به خطر بیندازد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که اگر این پروتکل ها رعایت نشود کسی هست که روی آن نظارت کند؟ گفت: هیچ کس نیست و مردم باید ناظر باشند.

چه ماسک هایی استاندارد هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود ماسک های 60گرمی استاندارد هستند اما ماسک های 90گرمی نه تنها مفید نیست که خطرناک است و به گسترش ویروس کمک می کند  گفت: محیط زیستی ها برای درآمد خودشان از گرماژ ماسک ها می گویند وگرنه ماسک ها با هم فرقی ندارند. هیج جای دنیا بقالی ماسک نمی فروشد. مغازه های لوازم بهداشتی و داروخانه ماسک را به مردم ارائه می کنند. متاسفانه ایران تنها جایی است که اتحادیه بقالان بر پزشکان غلبه کرده اند و ماسک می فروشند. توصیه می کنیم مردم ماسک را فقط از داروخانه ها یا مغازه های بهداشتی تهیه کنند و لاغیر، چرا که احتمال آلودگی ماسک های دیگر بسیار زیاد است. ماسک هایی که در داروخانه ها ارائه می شود معتبر و استاندارد است چرا که هیئت نظارت در وزارت بهداشت از توزیع ماسک غیراستاندارد جلوگیری می کند. ماسک خانگی اما متفاوت بوده و کاملا معتبر است. اگر ماسک خانگی سه لایه باشد، جلوی شیوع را می گیرد. اما مردم برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا فقط باید ماسک بزنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟