نیروهای جدید کادر درمان در همه استانها جذب می شوند

کادر درمان / قاسم جا بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به کمبود کادر درمان، اظهار داشت: ما هر نیرویی را نمی‌توانیم استفاده کنیم و باید دوره مهارتی بگذراند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: وزیر بهداشت با دستورالعمل جدیدی موافقت کرد و معاون آموزشی نیز با آن همراهی کرده است؛ با این دستورالعمل تقریبا برای همه استانها این ظرفیت آزاد می‌شود و می‌توانند نیروی تازه نفس شامل پزشک عمومی، متخصص و کادر پرستاری داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: البته خودمان نیز می‌دانیم و مهترین چیزی که می‌تواند نگران کننده باشد، بحث نیروی انسانی است؛ آن هم بخاطر اثرات فرسایشی این بیماری و با این دستورالعمل جدید بخش زیادی از نگرانی ها برطرف می‌شود.

جان بابایی متذکر شد: یکسری دستیاران سال چهارم و متخصص هستند که تقریبا دارند امتحان می دهند و زودتر برگزار شد تا امسال حداقل بتوانیم 3 ماه زودتر نیروهای متخصصی که نزدیک به 3 هزار نفر هستند را توزیع کنیم؛ در کنار آنها نیز استفاده از کادر پرستاری و بازکردن سایتهاست که معاونت توسعه وزارتخانه نیز این کار را انجام می‌دهد تا افرادی که در همه نقاط کشور منتظر رفتن به استان هستند، بتوانند این کار را انجام دهند.

وی ابراز داشت: هیچ امتحانی حذف نمی‌شود بلکه فقط زمان برگزاری امتحان بورد تخصصی به تاخیر می‌افتد که زمان آن را نیز معاونت آموزشی اعلام خواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره خارج شدن نیروهای پرستاری مبتلا به کرونا از سیستم درمان بیمارستانها، خاطرنشان کرد: 5 هزار پرستار به تدریج مبتلا به کرونا شدند و هرکس مبتلا می‌شود به تدریج بعد از دوهفته به سرکار باز می‌گردد و این طبیعی است؛ چراکه این افراد در خط مقدم ارائه خدمت قرار دارند و احتمال آلودگی آنها بیشتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟