افزایش ده برابری قیمت داروی بی‌حسی دندانپزشکی

داروی بی حسی دندانپزشکی / دکتر علیرضا بروزی نیت افزود: این در حالی است که طی این مدت تعرفه‌های دندانپزشکی چیزی در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و اگر به افزایش قیمت همین یک قلم دارو توجه می‌کردند تعرفه دندانپزشکی تا این حد نامتناسب تعیین نمی‌شد.

به گزارش رکنا، اوادامه داد: تعداد بیماران هم کاهش چشمگیری پیدا کرده است و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود دندانپزشکان هم نمی‌توانند بیماران بیشتری بپذیرند.

رییس انجمن دندانپزشکی ترمیمی زیبایی خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر قیمت خریداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی مانند یونیت دندانپزشکی طی یک سال چند برابر شده است و با این اوضاع، دندانپزشکان جوان قادر به راه‌اندازی مطب و ارائه خدمت نخواهند بود.

بروزی نیت افزود: وقتی قیمت تمام شده بیشتر از دستمزد تعیین شده باشد و دخل و خرج هیچ تناسبی با هم نداشته باشد مهاجرت رخ می‌دهد و همین علت مهاجرت بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان ما به خارج از کشور شده است.

وی با بیان ‌این که پیشگیری در نظام بهداشت و درمان ما فراموش شده است ادامه داد: با هزینه بسیار کمتر و با ارائه خدمات رایگان در حوزه پیشگیری می‌توان به شرایطی رسید که درمان وزنه سبک‌تری پیدا کند و در پی آن تعرفه‌ها واقعی‌تر شود.

بیش از ۳۲ هزار دندانپزشک در سطح کشور فعالیت دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟