مردم از نقاهتگاه‌‌ های کرونایی استفاده کنند /  بیش از 10 هزار تخت نقاهتگاهی در کشور داریم

نقاهتگاه / سردار نصرالله فتحیان، مدیر هماهنگی بین‌دستگاهی در ستاد ملی مدیریت کرونا،  در پاسخ به این سؤال که چرا با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و میزان مراجعه به بیمارستان‌‌ها، از ظرفیت نقاهتگاه‌‌ ها استفاده نمی‌‌شود، گفت: علت این امر، عدم استقبال خود بیماران است؛ وقتی مردم به بیمارستان مراجعه می‌‌کنند انتظار ارائه خدمت در سطح بیمارستان را دارند و از آنجا که به‌‌جز در یک مورد که آن هم رفع شد دچار کمبود تخت‌‌های بیمارستانی نبوده‌‌ایم مردم رغبتی به رفتن به نقاهتگاه‌‌ ها نداشته‌‌اند.

به گزارش رکنا، وی افزود: نقاهتگاه‌‌ ها برای ارائه خدمات پسابیمارستانی و پیش‌‌بیمارستانی تعریف شده‌‌اند؛ منظور از خدمات پسابیمارستانی، ارائه خدمت به افرادی است که نیاز به خدمات بیمارستانی دارند اما طول درمان آن‌‌ها طولانی‌‌تر شده است و می‌‌توانند بخشی از دوره بیماری را در بیمارستان و بخشی دیگر را در نقاهتگاه سپری کنند؛ نقاهتگاه‌‌های پسابیمارستانی به خصوص برای افرادی که امکان قرنطینه شدن در منزل را ندارند مناسب‌‌ است.

مدیر هماهنگی بین‌دستگاهی در ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: به دلیل آن‌‌که از سوی بیماران استقبالی از نقاهتگاه‌‌ها نشد نمی‌‌توانیم حکم قضایی اعمال و مردم را وادار کنیم که به نقاهتگاه‌‌ها مراجعه کنند.

فتحیان در پاسخ به این سؤال که "اگر یک بیمار مبتلا به کرونا بخواهد در نقاهتگاه قرنطینه شود چگونه باید اقدام کند؟" خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌‌ها به بیمارستان‌‌ها متصل شده‌‌اند و بیماران از طریق بیمارستان‌‌ها به نقاهتگاه هدایت می‌‌شوند. هر کدام از نقاهتگاه‌‌ ها به یک بیمارستان وصل شده است و نیروهایی که برای ارائه خدمت نقاهتگاه‌‌ها حضور دارند نیروهای داوطلب تخصصی‌‌اند که به‌‌صورت جهادی به ارائه خدمت می‌‌پردازند.

وی تصریح کرد: زمانی، آمار تخت‌‌های نقاهتگاهی به بالای 30 هزار تخت رسیده بود که به دلیل عدم استقبال همه بیماران از نقاهتگاه‌‌ها از سویی و کاهش آمار بستری در اردیبهشت‌‌ماه از سوی دیگر الان بسیاری از این نقاهتگاه‌‌ ها به شکل نیمه‌‌تعطیل درآمده‌‌اند و در حال حاضر بیش از 10 هزار تخت نقاهتگاهی در کشور داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟