تامین اعتبار حضوری دفترچه های تامین اجتماعی حذف شد

تامین اجتماعی / صباح قریشی اظهار کرد: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده آل یکی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است که خوشبختانه بستر مناسبی را برای تامین رفاه بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود. در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

وی ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع و اشاره به فرآیند جدید انتصابات بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: از زمان مدیریت دکتر سالاری مدیر عامل سازمان این فرایند به صورت قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجراست و با اعلام فراخوان سراسری مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی و عمومی برای انتصابات، آزمون سراسری مدیران آینده با شرکت و همکاری سازمان سنجش کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار گردید وهم اکنون تمامی انتصابات در سطح مدیر کل، معاونین اداره کل، روسا و معاونین شعب و همچنین روسای ادارات اداره کل از بین ۲۰ نفر اول آزمون هر استان با معرفی به کانونهای ارزیابی و طی مراحل شایسته گزینی انجام می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان، قریشی به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه شدگان اشاره کرد و ادامه داد: بیشترخدمات سازمان تامین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است که بیمه شدگان و کارفرمایان این سازمان می توانند کلیه خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

وی استفاده از فناوری های نوین در جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمانها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین گام برداشته و کاهش تردد درون شهری، قطع زنجیره کرونا و صرفه جویی در وقت و هزینه ذینفعان را از جمله مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان اصلی در استان کردستان در حدود ۲۰۶ هزار نفر بوده گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ۳ هزار و ۸۹۷ نفر و تعداد کل پرونده مستمری بگیران استان کردستان چیزی در حدود ۳۹ هزار پرونده است.

وی با اشاره به اینکه درصد جمعیت تحت پوشش نسبت به جمعیت استان حدود ۳۹.۹ درصد است اظهار کرد: درخصوص مقایسه مصارف تعهدات استان کردستان در بخش بیمه بیکاری در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹.۰۴ درصدی را شاهد بودیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟