حریرچی: آمار خشونت خانگی  به خط قرمز نرسیده است / تلاش های ارگانی و مردمی برای کاهش خشونت در ایران

خشونت خانگی / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شیوع بیماری کرونا به بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی دامن زد و یقه خانواده ها را فشرد. همین فشارها باعث شده که خشونت به ویژه خشونت خانگی افزایش یابد.

این روزها خبرهای مربوط به همسرآزاری و کودک آزاری از هر گوشه کشور به گوش می رسد. قتل ها و آزار هایی که نهایت خشونت را در خود جای داده اند . جنایاتی با داس و چاقو و سوزاندن و ....

شرایط روانی جامعه  زنگ خطر را به صدادر آورده است ، سازمان های مردم نهاد و ارگان هایی همانند وزارت بهداشت ، بهزیستی به نظر باید پای کار آمده و تلاشی برای بهبود و آرامش روانی جامعه در این شرایط بحران کرونا و نوسانات اقتصادی داشته باشند.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت درباره اقدامات این وزارت خانه در جهت بهداشت روان جامعه و پیشگیری از خشونت اجتماعی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: خشونت ها به خط قرمز نرسیده است. ما معتقدیم حتی یک مورد خشونت خانگی مانند فرزند و همسر آزاری نیز زیاد است. در بسیاری از کشورهای دنیا خشونت به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. اما در ایران اداره کل سلامت روان وزارت بهداشت، بهزیستی، سازمان های مردم نهاد و... اقداماتی انجام می دهند و امیدواریم با توجه به فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی حتی یک مورد خشونت هم نداشته باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟