40 هزار میلیارد تومان هزینه ورود کالاهای عجیب به ایران ! / فساد و بی برنامگی در واردات + لیست کالاها

بیکاری جوانان / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیکاری یکی از بزرگترین معضلات جوانان است. در این راستا مجلس دهم شعارهای بسیاری داد و برعکس حوزه زنان اقدامات قابل قبولی از خود به جا نگذاشت. قانون منع بکارگیری بازنشستگان یکی از این قوانین بود که در مجلس دهم تصویب و حتی ابلاغ شد اما این مجلس بر اجرای آن نظارت نداشت و قانون منع به کارگیری بازنشستگان تنها چند تن از مدیران را بیکار کرد و مابقی بازنشستگان هنوز روی صندلی های خود نشسته اند و جای خود را به جوان ترها نمی سپارند.

عباس گودرزی، نماینده مجلس

بیشترین تقاضای مردم، اشتغال است

عباس گودرزی، نماینده مجلس یازدهم درباره اقدامات مجلس گذشته در حوزه جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: ما نمی گوییم اصلا اشتغال ایجاد نشده است. اما نمی توانیم بگوییم که بیکاری در حد معقول شده یا اشتغال در حد مورد قبول و مطلوب ایجاد شده است. ما بدون واسطه با مردم ارتباط داریم. بیشترین تقاضا و درخواست های مردم مسئله اشتغال است.

گزارش ها در حد ارائه آمار است و در واقعیت قابل اعتنا نیست

وی افزود: بیکاری هنوز هم در صدر مشکلات جوانان قرار دارد و هنوز هم بزرگترین معضل جامعه است. گزارش ها در حد ارائه آمار قابل توجه است اما در واقعیت قابل اعتنا نیست. قدم هایی در این راستا برداشته شده اما گام اساسی و موثری در این مسیر برداشته نشده است.

فساد و بی برنامگی در واردات کشور

عباس گودرزی با بیان این که نقطه نظرات فراوانی برای رفع این مشکل در مجلس یازدهم وجود دارد، تاکید کرد: مشکلات به صورت جزیره های مستقل نیستند بلکه به هم پیوسته هستند. گاهی حل مشکل و باز کردن گره ای جامعه مستلزم پرداخته به شاخص های بسیاری در جامعه است. در رفع مشکل بیکاری نمی توانیم نسبت به قاچاق کالا و بی برنامگی واردات بی توجه باشیم. فقط در 11ماه اول سال 96 طبق آمار 40هزار میلیارد تومان واردات کالاهای غیرضروری، غیراساسی و غیرسرمایه ای وارد کشور شده است. کالاهایی مانند سنگ پا، بیل، پتک، قیچی، شامپو، دستگیر پنجره، سنجاق قفلی، چتر و... وارد کشور شده در حالی که توان ساخت این محصولات در کشور وجود دارد. این واردات نشان از فساد و بی برنامگی در واردات است.

40هزار شغل در کشور از بین رفت

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به 40هزار میلیارد تومان افزود: هر اشتغال 100میلیون تومان هزینه دارد. در حقیقت 40هزار شغل در کشور با این واردات از بین رفت. از سوی دیگر باید برای قاچاق که بخش عمده ای از آن از مبادی رسمی وارد می شود فکری کنیم.

عباس گودرزی با اشاره به نظام مالیاتی تاکید کرد: بخشودگی های نابه جای مالیاتی و فرار های مالیاتی نیز باید در نظام مالیاتی اصلاح شود. تا این مشکلات حل نشود نمی توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 577252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟