۳ هزار دانش آموز بازمانده به چرخه تحصیل بازمی‌گردند

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در راستای حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین همراهی و مساعدت با آموزش و پرورش اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون تراکم دانش آموزی در کلاس های درس شهرستان های استان تهران و برگزاری برخی از کلاس ها در این شهرستان ها با تعداد ۳۶ دانش آموز، نیازمند احداث مدارس و اهتمام جدی در این حوزه هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش می تواند در زمینه توسعه فضای آموزشی موثر و کمک کار باشد، خاطر نشان کرد: همراهی و کمک خیرین و استفاده از بودجه‌ها و اعتبارات دولتی برای توسعه فضای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: با استفاده از کمک‌های دولتی، مولد سازی دارایی و استفاده از ظرفیت خیرین شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد یک جهشی اساسی در مدرسه سازی شهرستان‌های استان تهران باشیم.

محسنی بندپی یادآور شد: موانع اصلی در مسیر توسعه فضاهای آموزشی شهرستان‌های استان تهران مساله تامین زمین است تا بتوان این معضل را در استان تهران مرتفع کرد.

وی ادامه داد: همه نوع همکاری را می توان در راستای تغییر کاربری‌ها و زمین‌هایی که دارای کاربری آموزشی هستند را در کمیسیون ماده ۵ داشت تا زمین‌های مورد نیاز و استاندارد آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه به موضوع اشتغال در تهران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۹۶ هزار تکلیف اشتغال بر عهده استان تهران بود که با توجه به برگزاری جلسات منظم و پیگیر که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و توجه به زیرساخت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی وجود داشت ۸۵ درصد تعهدات اشتغال محقق شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در سامانه کارا ثبت نام نشدند، تصریح کرد: تکلیف تحقق اشتغال صد درصد انجام گرفته و از تحقق تکلیف ۹۶ هزار نفر هم فراتر رفتیم.

محسنی بندپی بیان کرد: سال ۹۹ تکلیف و تحقق تعهد اشتغال ۹۶ تا ۱۰۰ هزار نفر را عهده دار هستیم و با توجه به اینکه سال ۹۹ اشتغال، رونق و جهش تولید بوده تکلیفی برای پیگیری در این حوزه مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهارت، لازمه و مقدمه شغل است گفت: بنگاه های اقتصادی باید در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات که سه بخش اصلی اشتغال هستند زمینه مهارت افزایی کارکنان را افزایش دهند.

استاندار تهران یادآور شد: سربازان به فرموده و ابلاغ رهبری باید در زمان صلح به همراه برگه پایان خدمت، یک برگه مهارت آموزی را هم داشته باشند.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش هم علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی باید افراد مدرک حرفه‌ای و مهارت آموزی را هم اخذ کنند.

محسنی بندپی اظهار داشت: تدوین سند توسعه مهارت آموزی با توجه به ظرفیت‌های استان در حال تدوین است.

شبکه شاد یک رسانه مستقل و رسمی در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه این جلسه به شرایط جدید کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در راستای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان و همچنین آموزش فضای مجازی برای جبران خلاءهای ایجاد شده اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.

محمد صیدلو افزود: طراحی و اجرای شبکه شاد از مزایای فراوانی برخوردار بوده و توانسته نیازهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان را در فضای مجازی و شرایط کرونایی به خوبی مدیریت کند.

وی به موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان‌های استان تهران اشاره و عنوان کرد: بررسی علل دقیق بازماندگی از تحصیل دانش آموزان و دلایل ترک تحصیل آنان به شکل جدی در حال بررسی است تا بتوان در این زمینه تصمیمات علمی و راه حل‌های موثر و مطلوبی را اتخاذ کرد.

نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور استاندار تهران، تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران و جمعی از مسئولان آموزشی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.

تامین زمین مناسب، استاندارد و با وسعت کافی مطابق با ضوابط آموزشی جهت ساخت و ساز فضاهای آموزشی تربیتی و ورزشی و تقاضای فرمانداری بهارستان در خصوص بازنگری طرح تفصیلی از جمله مواردی بود که در دستور کار جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان تهران قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟