ملکی :  100 هکتار از عراضی خائیز  سوخت  / بزهای کوهی و گوزن ها، همه زنده و سالم + فیلم
حجم ویدیو: 12.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

آتش سوزی خائیز / به گزارش خبرنگار اجتماعی  رکنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی ، گفت: درباره آتش سوزی جنگل و مراتع منطقه خائیز ، گمانه ها بر تخریت حدود 900 هکتار از عراضی بود. اما بررسی های جدید  نشان داد، تنها 100 هکتار از این عراضی سوخته است. وقتی برخی از اظهارات رسانه ها و فضای مجازی را با مسئولین محلی به اشتراک می گذاشتیم، آنها تعجب می کردند. آنها این اظهارات را رد می کنند و گفته اند که نهایتا 100 هکتار از این عراضی سوخته است.

گونه های جانوری در خائیز هیچ آسیبی ندیدند

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران  بیان کرد: خوشبختانه گونه جانوری هیچ آسیبی ندیده است . بنا بر گزارشات ، این منطقه 1600 راس بزکوهی یا گوزن وحشی دارد که هیچ کدام از آن ها در آتش تلف نشده اند. بنابراین تصاویری که منتشر شده اند مربوط به زمان یا مکان ( کشورهای) دیگر است.

حضور موثر بالگرد ها در اطفا حریق خائیز

وی اشاره کرد: خوشبختانه ضلع شمالی منطقه هیچ آسیبی یا درخت سوخته ای نداشته است که دلیل آن حضور به موقع نیروهای محلی( مردمی) و سازمانی بود. همچنین بالگرد هائی که در روزهای پایانی تحویل داده شدند در اطفا شمال خائیز موثر بود. مناطق جنوبی نزدیک به یاسوج که همکاران ما در آنجا مستقر هستند، اتش های پراکنده ای داشت که آنها هم اطفا شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ، گفت: باید توجه کرد که این بحران ( آتش) آخرین بحران نیست. مسلما است که موارد مشابه دیگر در سال های آتی خواهیم داشت. لازم است که بحران ها به ما درس بدهند تا بدانیم که برحه ی بحران زمان مچ گیری نیست. بگذاریم از بحران عبور کنیم، سپس به مسائل حاشیه و مقصران آن می پردازیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟