100 هکتار از خائیز در آتش سوخت نه 900 هکتار / حیوانی در آتش نسوخت، عکس ها قدیمی است + فیلم
حجم ویدیو: 6.40M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

آتش سوزی زاگرس / به گزارش خبرنگار اجتماعی  رکنا، آتش سوزی در جنگل های گچساران که از اوایل خردادماه شعله گرفت و در اوایل این  هفته اطفا شد.

حسین کلانتری در خصوص میزان خسارت وارده آتش به زاگرس و حیات وحش منطقه طی روزهای گذشته چنین گفت:  " شعله های آتش جان هیچ حیوانی را در منطقه نگرفته است . تصاویری که از سوی رسانه ها منتشر شده است یا مربوط به آتش سوزی های سال 94 در منطقه است و یا عکس های از سوختن حیوانات در آتش سوزی های استرالیا است و ربطی به آتش سوزی هایی که در چند روز گذشته زاگرس را در بر گرفته بود ندارد."

کلانتری تاکید کرد: " آتش سوزی های منطقه به صورت پراکنده رخ داده و به این شکل نیست که راه فرار وجود نداشته باشد . به محض وقوع آتش سوزی ، حیوانات به سرعت از منطقه دور شدند و شعله های آتش جان آنها را نگرفت . "

وی در خصوص اینکه 900 هکتار از زمین های منطقه دچار حریق شده است گفت : " نهایت 100 هکتار منطقه دچار آتش سوزی شده است و اعلام درگیر شدن 900 هکتار منطقه با آتش، خبری بزرگ نمایی شده است ."

وی در مورد علت تاخیر و طولانی شدن مهار آتش زاگرس چنین اعلام کرد :" امدادرسانی به محدوده آتش گرفته بسیار سخت بود. تنها با بالگرد می شد به منطقه رسید و راه امدادرسانی های دیگر بسیار سخت و با تاخیر بود. بالگرد باید به نزدیکترین سدی که در منطقه بود خود را می رساند ، تامین آب می کرد و دوباره به منطقه دچار حریق شده بر می گشت و این رفت و آمد ها باید انجام می گرفت تا شعله ها خاموش شود  که امدادرسانی زمانبری بود."

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 575218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟