کرونا دیگر تمام شد! + فیلم
حجم ویدیو: 20.12M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26

ماسک زدن  / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا ویروس همچنان در ایران جولان می دهد و افراد زیادی را مبتلا می کند. هرروز تعداد زیادی از مردم در ایران و جهان به دلیل مبتلا شدن به کرونا فوت می کنند اما تصویری که از مردم درجامعه دیده می شود گویی که کرونا از ایران رخت بربسته و رفته است.

دیگر خبری از ماسک و دستکش بر چهره و دستان شهروندان نیست. زن و مرد، پیر و جوان در خیابان ها تردد می کنند بدون اینکه هیچگونه رعایت فاصله گذاری را رعایت کنند. بخشی از این عدم رعایت به عادی سازی های مدیریتی کلان و بخشی دیگر به بی توجهی مردم نسبت به سلامت خود در برابر ویروسی خطرناکی به نام کرونا بر می گردد.

فقط در فضای باز پارک ها ماسک استفاده نکنید

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا درباره این مسئله که آیا هنوز باید از ماسک استفاده کرد؟ پاسخ داد: ما از همان ابتدای شیوع کرونا، این موضوع را اعلام کردیم که در معابر عمومی بی خطر مانند پارک ها و فضای باز در صورتی که فرد علائم بیماری را نداشته باشد، استفاده نکردن ماسک ایرادی ندارد. اما اگر فردی بخواهد در فضاهای عمومی بسته مانند مسجد، مترو، باشگاه و... حضور داشته باشد به دلیل اینکه در معرض آلودگی قرار می گیرند بدون شک باید از ماسک استفاده کنند.

مترو نباید افراد بدون ماسک را جا به جا کند

دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه هم اکنون مترو نباید افراد فاقد ماسک را جابجا کند تصریح کرد: اگر روند فعلی بخواهد در فضاهای عمومی پایتخت ادامه پیدا بکند و افراد از ماسک استفاده نکنند، به احتمال زیاد فاجعه ای که هم اکنون در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خوزستان درحال رخ دادن است نیز در تهران اتفاق می افتد.

حال این سوال پیش می آید که چرا مردم ایران ماسک ها را کنار گذاشته اند و در خیابان ها انگشت شمار افرادی دیده می شوند که ماسک بر صورت دارند؟ بنابراین برای پرسیدن این سوال به خیابان رفته و از مردم جویا شدیم که چرا از ماسک استفاده نمی کنند. فلذا در این گزارش از زبان خودشان می شنویم و می بینیم که چگونه کرونا نیز برای مردم عادی شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟