جنگل خواری ها ادامه دارد / طرح ملی که دولت با آن مخالفت کرد

اسماعیل کهرم فعال محیط زیست ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا طرح های جنگل داری مثل طرح استراحت جنگل ها تا کنون نتوانسته از جنگل خواری ها جلوگیری کند گفت: همین طرح استراحت جنگل ها در زمان معصومه ابتکار به مجلس رفت اما به ما گفتند که از 4 سال دیگر این طرح اجرایی خواهد شدمتاسفانه هنوز آن 4 سال فرا نرسیده و ما باز شاهد این موضوع هستیم که جنگل خواری ها کم و بیش ادامه دارد.

حضور مافیا قدرتمند برای جنگل خواری

کهرم ادامه داد: اینکه چرا مجلس در آن زمان با یک طرح ملی مخالفت کرد باید روزی به آن پاسخ داده شود. برای آن طرح افراد زیادی تلاش کردند تا جنگل ها را حفظ کنند اما موفق نشدند چرا که گویی در زمینه جنگل داری مافیا وجود دارد .

ریشه جنگل خواری ها کجاست؟

کهرم تصریح کرد : هرجا زمین خواری، کوه خواری، جنگل خواری صورت می گیرد باید به مجری های اجرای قوانین در آن منطقه شک کرد زیرا مگر می شود چنین جرایمی رخ دهد و ندادند برای مثال فردی که پشت استخراج مس دره زرشک در یزد است باید ببنیم چه کسی است چرا که هرچه کارشناسان می گویند اگر این استخراج انجام شود، رودخانه ها مسموم خواهند شد. امروز منافع مردم دیده نمی شود حال چه در یزد، اصفهان، خراسان شمالی و... باشد.

کاخ نشینان در حال بلعیدن منابع طبیعی

کهرم با بیان اینکه  بعضی ها مانند دکتر شهید چمران یکبار از مهندس بازرگان نمره 22 گرفته بودند اما عملکرد آقای رئیس سازمان محیط زیست نمره مناسبی ندارد  ادامه داد: وضعیت مسئولان ما در حوزه محیط زیست شبیه  کلاغی است که می خواست مانند کبک راه برود اما در نهایت راه رفتن خودش را نیز فراموش کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟